• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030302052
  • خبرنگار : 50176

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

اجرای سندهای بالادستی مهم‌ترین برنامه عملیاتی قوه قضاییه است

اجرای سندهای بالادستی مهم‌ترین برنامه عملیاتی قوه قضاییه است

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اجرای سندهای بالادستی مهم‌ترین برنامه عملیاتی قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شهواری امروز سوم خردادماه در بازدید از حوزه قضایی شهرستان سلسله، اظهار کرد: در سالروز آزادسازی خرمشهر هستیم، گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه شهدا خصوصاً شهدای آزادسازی خرمشهر، پیروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد همکاران قضایی و اداری در شهرستان سلسله، افزود: وظایف قوه قضاییه پنج مأموریت است که برای ستاد تا صف این مأموریت‌ها مشخص شده است و در نهایت ملاک ارزیابی آمار عملکرد است که از همه کسانی که در عملکرد مثبت شهرستان نقش دارند تقدیر و تشکر می‌کنم، این عملکرد حاصل تعامل، تلاش و همکاری همه بخش‌های دادگستری است.

شهواری تصریح کرد: اجرای سندهای بالادستی، برنامه‌های که از سوی قوه قضاییه تدوین شده و از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‌شود که مهم‌ترین آن برنامه عملیاتی است، بایستی مورد توجه قرار گرفته و به اجرای آن اهمیت داده شود.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه طرح تحول و تعالی مبنای دقیقی از اجرای برنامه‌ها را برای ما مشخص می‌کند، افزود: قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری بخشی از کار ماست که بایستی تمام تلاش خود را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بکار گیریم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه عملیاتی چند برنامه مهم داریم که ملاک ارزیابی در سال جاری بر اساس همین موارد است، اضافه کرد: اتقان آرا یکی از موارد مهم برنامه‌های عملیاتی و مورد تأکید مسئولان قضایی بوده همچنین کاهش آمار ورودی نیز مسئله مهمی است که هم بار را از دوش همکاران برمی‌دارد و هم افزایش آن میزان عملکرد را نشان می‌دهد.

شهواری کاهش پرونده‌های مسن را جزو برنامه‌های عملیاتی دانست و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی پرونده‌های مسن است که بایستی مورد توجه همه روسای حوزه های قضایی قرارگرفته و یک کارگروه برای رسیدگی به این پرونده‌های مسن تشکیل شده و به قضات درگیر با این پرونده‌ها مشاوره دهد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ادامه داد: بایستی برقرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی انجام شود چراکه این موضوع کاهش چشمگیر زندانیان را در پی خواهد داشت و از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به خانواده‌ها و زندان جلوگیری می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت مستمر و روزانه بر قرارهای بازداشت، بیان کرد: سیاست‌های ابلاغی، اسناد بالادستی، منویات رئیس قوه قضاییه، فرامین مقام معظم رهبری و همه این‌ها بایستی به رضایتمندی ارباب‌رجوع ختم شود و اگر رضایتمندی مردم را به دنبال نداشته باشد کارهای ما تأثیری نداشته است.

شهسواری تکریم ارباب‌رجوع را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها بایستی به مکاتبات مردمی که از سوی مرکز استان و نیز قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود توجه ویژه داشته و پاسخ قانع‌کننده و به‌موقع دهند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: سرریز مشکلات سایر حوزه‌ها به دادگستری وارد می‌شود لذا ما بایستی گوش شنوا داشته باشیم و با مردم درست صحبت کرده و آن‌ها را اقناع کنیم و برای ارباب‌رجوع وقت بگذاریم چراکه ما خادم مردم هستیم.

وی با تأکید بر این مسئله که مدیران قضایی استان بایستی پاسخگوی مردم باشند، بیان کرد: مسئله آمار عملکرد مطالبه مسئولان عالی قوه قضاییه است و بایستی بر آن نظارت دقیق و جدی شود.

شهسواری با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف یک ظرفیت است که قانون‌گذار به وجود آورده تا هم صلح و سازش داشته باشیم و هم ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرا را کاهش دهیم، تصریح کرد: قضات و روسای حوزه‌های قضایی بایستی با یک برنامه‌ریزی و تدبیر خاصی که به سایر کارهای آن‌ها آسیب وارد نشود به‌صورت مستمر در زندان حضور یافته و به مشکلات زندانیان رسیدگی به‌موقع انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha