• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402030402562
  • خبرنگار : 50377

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد

فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۵۰۰۰ نفر در بخش صنعت مازندران

فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۵۰۰۰ نفر در بخش صنعت مازندران

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی استان از برنامه های اساسی دولت است، گفت: در صورت تکمیل ۳۱۰ واحد صنعتی، زمینه اشتغال ۱۵ هزار شغل جدید در مازندران فراهم می‌شود.

حسن خیریانپور دیشب در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان مازندران، اظهار کرد: از مجموعه شبکه ‌های بانکی استان به دلیل همکاری با دستگاه‌های اجرایی مازندران و مردم در اعطای تسهیلات متعدد قدردانیم.

وی افزود: خدمات بانک ها در ایام تعطیلات نوروز برای تامین منابع مالی مردم و مسافران نیز ستودنی بوده است.

این مسئول با تاکید بر حضور موثرتر مدیران بانکی در جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان، تصریح کرد:  با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به "مهار تورم و رشد تولید"، از مدیران استان می خواهیم تا نسبت به تسریع در تخصیص اعتبارات طرح های تولیدی، سال گذشته سفر ریاست جمهوری به مازندران جدی‌تر اقدام کنند.

خیریان پور با بیان اینکه متوسط پرداخت تسهیلات طرح های تولیدی سفر رییس جمهوری به استان ۵۶ درصد بوده و مطلوب استان نیست، بیان کرد: میزان اعتبار طرح‌های تولیدی سفر رییس جمهوری به مازندران بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون معادل ۶۲۵۲ میلیارد تومان از این طرح های اقتصادی استان مشمول پرداخت تسهیلات بانک‌ها شدند و بنابراین باید تراز استان را در پرداخت تسهیلات طرح های سفر رییس دولت ارتقاء دهیم.

وی از وجود بالغ بر ۳۱۰ طرح نیمه کاره صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان خبر داد و یادآور شد : اگر بانک ها برای تامین منابع مالی این طرح ها مشارکت داشته باشند، می توانیم شاهد رونق تولید و اشتغال ۱۵ هزار جوان جویای کار در واحدهای صنعتی استان باشیم.

این مسئول اقتصادی در مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۹۲ واحد تولیدی تملک بانک‌ها تاکنون ۱۳۲ واحد خارج شدند و باید سازوکاری اتخاذ شود تا واحدهای خارج شده از تملک بانک ها به سمت احیاء و تولید مجدد سوق یابند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی بانک‌ها باید با نگاه مهار تورم و رشد تولید گام‌های اساسی برای توسعه مازندران بردارند، اظهار کرد: نرخ بیکاری در مازندران به شاخص ۵.۸ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران خاطرنشان کرد: برای نخستین بار رشد اقتصادی مازندران از شاخص منفی به مثبت رسیده و شاهد ۴ درصد رشد اقتصادی در سال گذشته بوده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha