• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402030402931
  • خبرنگار : 50534

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی:

مدیران استانی در مقوله مولدسازی هم‌افزایی کنند

مدیران استانی در مقوله مولدسازی هم‌افزایی کنند

ایسنا/زنجان معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ‌امسال، سال تحول در حوزه حکم‌رانی اقتصادی کشور به‌ویژه در حوزه راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی است و این مهم، همت و هم‌افزایی مسئولان، مدیران و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.

حسین قربان‌زاده عصر امروز (۴ خردادماه) در جلسه مولدسازی استان زنجان، با بیان اینکه ما مسئولان نباید تنها وعده دهیم، چون با حرف و سخنرانی بدون عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد، اظهار کرد: باور قلبی داریم مدیران حاضر در این جلسه اگر همت و هم‌افزایی داشته باشند در رابطه با مولدسازی اتفاقات مبثتی در استان رخ خواهد داد. 

وی با اشاره به اینکه تحقق درآمدزایی از فروش اموال مازاد به عرضه مدیریتی ما در دبیرخانه و همت مدیران استانی در شناسایی یا بعضا دل کندن و معرفی پروژه دقیق و مرتبط  وابسته است، افزود: فقط در منطقه ۲ تهران ۱۱۴ هزار میلیارد تومان دارایی مازاد از محل ارزش‌افزایی شناسایی شده است که اعتقادمان بر این است مولدسازی (فروش) این گنج و الماس گران‌بها، بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌ریزی مردم این استان را محقق خواهد کرد. 

قربان‌زاده با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید تعارف و وعده دادن را کنار بگذارند، چرا که باید بدانیم در پیشگاه مردم و خدا پاسخگو خواهیم بود، ادامه داد: اموال دارایی‌ها ملک شخصی آبا و اجدادی نیست و در بسیاری از کشورها تنها اجازه استفاده یک ملک به یک دستگاه داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌ها مستاجر دولت هستند اما در عین حال متمرکز، اضافه کرد: در ترکیه ۳.۵ میلیون دارایی دولتی شناسایی شده اما در کشور ما ۶۰۰ هزار دارایی وجود دارد و این نشان‌دهنده‌ آن است که اساسا در مرحله اول، این شناسایی کامل و دقیق نبوده است. 

قربان‌زاده با اشاره به معرفی و کدگذاری پروژه‌ها در استان، در رابطه با تالار مولدسازی، ابراز کرد: تالار مولدسازی دارایی‌های دولت طی هفته‌های آینده به صورت یکپارچه راه‌اندازی می‌شود که امکان مشارکت استان‌ها در آن فراهم شده است.  

این مسئول با اشاره به روند شفاف‌سازی و رقابتی تهاتر، اذعان کرد: تخصیصی در رابطه با تهاتر نداریم؛ در این رقابت (مناقصه) هم پیمان‌کار و هم افراد عادی می‌توانند شرکت کنند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه این کار امکان تسهیل‌گری و جذب منابع طرح‌ها و برنامه‌ها را فراهم می‌کند،تشریح کرد: برای مولدسازی اراده ملی نیاز است و هم‌افزایی هم می‌تواند به پیشبرد کارها کمک کند. 

‌این مسئول با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها با وزارت راه‌وشهرسازی در پیشبرد مولدسازی، تصریح کرد: طی تفاهم انجام گرفته در ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ابتدا باید مکان‌یابی و اراضی مورد نظر مشخص شود و سپس در این خصوص اقدام گردد، چون مسکن نوعی مولدسازی است. 

وی در ادامه با بیان اینکه اتمام ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام، ملی و استانی با وضع کنونی بالغ بر ۵۰ تا ۹۰ سال طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با قاطعیت در این خصوص گره‌گشایی کرده است تا مقاومت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شکسته شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha