• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030805201
  • خبرنگار : 50088

فرماندار:

شهرستان مشهد در ۲۴ شاخص زیرساختی مهم از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است

شهرستان مشهد در ۲۴ شاخص زیرساختی مهم از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: بعد از انقلاب تلاش‌های زیادی در راستای توسعه کشور انجام شده و توفیقات موثری نیز به دست آمده است، اما به دلایل متعددی تاکنون این شهرستان در ۲۴ شاخص زیرساختی مهم از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است و در چهار شاخص در مرحله بحرانی قرار دارد.

محسن داوری در اولین همایش خیرین نیک اندیش رضوی که امروز ۸ خردادماه در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد دومین کلانشهر کشور محسوب می‌شود و جمعیت آن هر سال در حال افزایش است. اکنون حدود ۴میلیون نفر در این شهرستان سکونت دارند و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی از اقصی نقاط دنیا برای زیارت حرم رضوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: بعد از انقلاب تلاش‌های زیادی در راستای توسعه کشور انجام شده و توفیقات موثری نیز به دست آمده است، اما به دلایل متعددی تاکنون این شهرستان در ۲۴ شاخص زیرساختی مهم از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است و در چهار شاخص در مرحله بحرانی قرار دارد.

داوری بیان کرد: بعد از حضور دولت سیزدهم و ابلاغ سیاست‌های تحولی توسط استاندار خراسان رضوی برآن شدیم تا منطبق با طرح‌های تحولی در جهت ارتقاء شاخص‌های زیربنایی و روبنایی این مهم را در دستور کار قرار دهیم .

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مسائل و کمبودها در چهار حوزه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، آبرسانی، بهداشت و درمان شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

فرماندار مشهد توضیح داد: در حال حاضر وضعیت موجود و نیازهای فعلی نقطه به نقطه مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس این یافته‌ها، چشم‌اندازی جهت رفع کمبودها ترسیم شده است.

داوری تصریح کرد: تاکنون برای ۸۵ درصد از پروژه‌های خیرساز در مشهد توسط خیران زمین تهیه و طی تفاهمی با نیکوکاران اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی جهت ساخت نیز تامین شده است.

 مجمع خیرین نیک اندیش رضوی بیش از یک سال است که با هدف برطرف ساختن کمبودها و نیازهای روستاها و حاشیه شهر مشهد در چهار حوزه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، آبرسانی، بهداشت و درمان ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha