• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402030805436
  • منبع : نمایندگی خوزستان

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در ایستگاه پانزدهم

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در ایستگاه پانزدهم

ایسنا/خوزستان پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شعار این جشنوار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» و در سه بخش اصلی صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی و بخش جانبی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

پیام این جشنواره «صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی» است و از اهداف جشنواره می‌توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه‌نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری برای ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد.

تندیس ویژه جشنواره «پرتقال طلایی» و آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ۱۶ مهر ۱۴۰۲ است و آثار پذیرفته شده در ۳۰ مهر اعلام می‌شوند و آیین بازگشایی جشنواره ۱۴ آبان ۱۴۰۲ است.

بخش صحنه‌ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور، نمایشنامه‌های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه‌های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند.

بخش خیابانی جشنواره نیز به صورت حضوری است و نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب اولویت انتخاب در این بخش است.

بخش نمایشنامه‌نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و به آثاری ترتیب اثر داده می‌شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و چاپ کتاب نشده باشد.

نشانی دبیرخانه جشنواره شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان‌های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه‌مندان برای دریافت آگاهی بیشتر  با شماره‌های ۴۲۲۴۰۳۰۰-۰۶۱ (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول ـ واحد امور هنری) و ۰۹۳۶۹۷۳۲۶۵۳ (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول ـ محمدرضا خردمند) تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha