• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402031007158
  • خبرنگار : 50180

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:

نباید بگذاریم محصولات کشاورزی قبل از فرآوری از کرمانشاه خارج شود

نباید بگذاریم محصولات کشاورزی قبل از فرآوری از کرمانشاه خارج شود

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: نباید بگذاریم "گندم"، "دام زنده" و دیگر محصولات کشاورزی قبل از فرآوری از استان خارج شود.

عبدالوحید محمدی، امروز(10 خرداد) در بازدید از نمایشگاه برپا شده در واحد تولیدکننده کنسرو نخود استان به عنوان یکی از برنامه های حاشیه ای جشنواره ملی نخود، با بیان اینکه باید زنجیره های ارزش مختلف را در استان تعریف کنیم، گفت: بخش کشاورزی می تواند اقتصاد استان را شکوفا کرده و در رفع معضل بیکاری استان تاثیر جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش در حوزه های مختلف به همراهی بخش خصوصی و دولتی احتیاج داریم، گفت: استان کرمانشاه چند محصول کشاورزی بنیادی دارد که ارزش آن به خارج از استان می رود که باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش محصولات شاخص استان بر اساس اولویت برویم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نیاز به واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی در بخش هایی مختلفی مثل نخود، دام زنده، چغندرقند، انار، عسل و... داریم تا محصولات تولیدی در استان با برند کرمانشاه راهی خارج از استان شوند.

وی با بیان اینکه گندم کرمانشاه باید در اختیار واحدهای تولیدی استان باشد، گفت: نباید بگذاریم گندم قبل از فرآوری از استان خارج شود، لذا باید به دنبال این باشیم که گندم را صرفا به شکل آرد از استان خارج کنیم تا هم زمینه اشتغالزایی افراد جویای کار استان فراهم شود و هم اینکه درآمد کشت گندم برای استان بماند.

وی یکی دیگر از محصولات اولویت دار استان که ارزش آن هم اکنون برای خارج از استان است، را دام سبک عنوان کرد و افزود: چرا باید دام استان به اسم استان دیگری خارج و گوشت استحصالی آن سر از خارج از کشور دربیاورد.

محمدی خواستار پیگیری مجموعه جهاد کشاورزی استان برای جلوگیری از خروج دام سبک از استان شد و گفت: از طریق وزارت کشور هم پیگیر این موضوع خواهم شد تا دام سبک تولیدی در استان به شکل جدید و در قالب گوشت بسته بندی شده به دیگر استان ها فرستاده شود تا ارزش افزوده ناشی از تولید دام سبک عاید استان شود.

وی اشاره ای هم به در برنامه بودن برگزاری جشنواره اسب کرد در استان داشت گفت: باید داشته های کرمانشاه را به مردم و سرمایه گذاران معرفی کنیم و به دنبال خروجی گرفتن از جشنواره ها به سود استان باشیم.

وی سپس با اشاره همکاری خوب بخش خصوصی و دولتی در برگزاری اولین جشنواره ملی نخود در کرمانشاه، گفت: برگزاری این جشنواره با تعامل خوب بخش دولتی و خصوصی تجربی خیلی خوبی بود که دستاوردهای زیادی برای استان خواهد داشت.

محمدی در ادامه اشاره ای هم به درخواست های مطرح شده در این نشست در مورد رفع تعهد ارزی صادرات نخود داشت و گفت: پیگیر حل این مشکل صادرکنندگان نخود خواهم شد.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha