• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402031207964
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

توسعه شبکه فیبر نوری در خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۳

توسعه شبکه فیبر نوری در خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده با اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری، ۳۵ روستای دیگر استان با بیش از ۳۳۰۰ خانوار، تا پایان سال ۱۴۰۳ به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

مصطفی بهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با ارتقاء سایت روستای فخران، ۱۷۰ خانوار روستایی دیگر استان از شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان، سایت تلفن همراه روستای فخران زیرکوه که از نوع همراه اول است، به تکنولوژی نسل ۴ همراه مجهز و پوشش اینترنت پرسرعت همراه در این روستا برقرار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: با ارتقاء این سایت، امکان دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، برای اهالی شریف این روستا برقرار شده است.

بهی ادامه داد: اعتبار این پروژه به میزان ۲۲ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و توسط همراه اول اجرایی شده و روستای فخران، از روستاهای کوهستانی شهرستان زیرکوه است که  در بخش زهان واقع شده است و جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ خانوار را داراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: سایت تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستای ملکی زیرکوه نیز راه اندازی شد و با راه اندازی آن، این روستا و روستای چاه اله داد از پوشش تلفن و اینترنت پر سرعت همراه برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: این سایت که مجهز به تکنولوژی نسل ۲ و ۴ همراه است، بیش از ۱۷۰ خانوار دیگر روستایی استان را از تلفن همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات بهره مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: این سایت با اعتباری بالغ ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در شبکه همراه اول اجرا و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: روستای ملکی از روستاهای مرزی شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی است که در ۱۰ کیلومتری مرز افغانستان واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با سفر مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خراسان جنوبی اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در این استان مصوب شد.

وی ادامه داد: پس از احصاء نیازمندی‌های توسعه شبکه فیبر نوری استان توسط کارشناسان اداره کل و پیگیری‌های به عمل آمده از مجری، با سفر ایشان به شهرستان نهبندان، اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های نهبندان و خوسف مصوب شد که به زودی برای اجرا به شرکت مخابرات ایران، به عنوان پیمانکار طرح، ابلاغ می‌شود.

بهی با اشاره به تاثیر فیبر نوری بر کیفیت و پایداری ارتباطات افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده با اجرای این ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری، ۳۵ روستای دیگر استان با بیش از ۳۳۰۰ خانوار،  شامل ۱۴ سایت تلفن همراه و ۶ مرکز تلفن روستایی، به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز، تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به میزان ۱۳۰ کیلومتر در بخش سرداران نهبندان، تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha