• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402031208104
  • خبرنگار : 50513

پایبند خط و نهضت رهبر کبیر انقلاب خواهیم بود

پایبند خط و نهضت رهبر کبیر انقلاب خواهیم بود

ایسنا/زنجان امام‌جمعه زنجان گفت: امام (ره) یک شخصیت برجسته و ماندگار در تاریخ کشور است و نسل جوان باید گوشه گوشه‌ سرگذشت حضرت امام (ره) را بدانند و برایشان تبیین شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۲ خردادماه) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با بیان اینکه طی این هفته مناسبت‌های راهبردی و ماندگاری وجود دارد، اظهار کرد: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام رضوان الله تعالی (ع) است. امام (ره) یک شخصیت برجسته و ماندگار در تاریخ کشور است و نسل جوان باید گوشه گوشه‌ سرگذشت حضرت امام (ره) را بدانند و برای آنها تبیین شود؛ باید به خط و نهضت امام خمینی (ره) پایبند و متکی ماند.

وی با بیان اینکه امام (ره) زمانی که وارد میدان و عرصه سیاست شد، با تکیه بر قرآن و سیرت امامان عمل کرد، افزود: رهبرکبیر انقلاب قیام کرد و مردم نیز به ایشان پیوستند اما دشمن آن حرکت را سرکوب و امام (ره) را تبعید کرد. تعدادی از مراجع و علمای برجسته از قم حرکت کرده و رسما اعتراض خود را به حکومت اعلام کردند که امام خمینی (ره) مرجعیت دارد و مانع اعدام ایشان شده و سپس امام (ره) به ترکیه تبعید شدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه پس از ترکیه امام خمینی (ره) به نجف تبعید شد، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب با حمایت‌ها و اعلامیه‌های ارسالی به ایران قلب‌های مردم را دلگرم می‌کرد و بدینوسیله شور قیام و سرنگونی رژیم طاغوت در مردم تقویت می‌شد که موجب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی با بیان اینکه حضور مردم بدون وابستگی به غرب و شرق پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد، افزود: سکان‌داری و رهبری امام خمینی (ره)، استقلال و بی‌اعتنایی به بلوک غرب و شرق تن دشمنان را به لرزه انداخت و آنها را روبه‌روی انقلاب قرار داد و سعی بر نابودی آن داشتند و نقشه‌های متعددی برای فتنه‌گری طراحی کردند.

امام‌جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امام راحل مکرر توصیه می‌کرد که با رفتن یک خادم در ارکان ملت خللی ایجاد نشود، اذعان کرد: امام خمینی (ره) راهنمایی دلسوز، خطیبی توانا، متعهد و مبارز و عالم به دین و سیاست بود؛ اگر تمام دنیا را هم جست‌وجو کنیم فردی همچون امام (ره) نخواهیم یافت.

خطیب نمازجمعه زنجان خاطرنشان کرد: همه ما شاهد هستیم که امام خمینی (ره ) در خطوط مبارزه با طاغوت، حفظ استقلال، خودکفایی، پافشاری بر حفظ شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، عزت بخشیدن به ملت‌های اسلامی، حمایت بی‌دریغ و همیشگی از محرومان و قشرهای پایین جامعه و ... مصرانه حرکت می‌کرد و تا به امروز نیز راه ایشان ادامه‌دار است.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: روز ۱۴ و ۱۵ خرداد یوم الله است و با ادای احترام به میراث امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با امام‌ مسلمین در جلسات و مراسم‌های تدارک دیده شده حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha