• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402031710604
  • خبرنگار : 50455

مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

مفهوم توسعه نباید با طبیعت در تضاد باشد

مفهوم توسعه نباید با طبیعت در تضاد باشد

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه مفهوم توسعه نباید با طبیعت در تضاد باشد، تصریح کرد: امروزه ادامه حیات بشری به حفظ محیط زیست گره خورده است و به همین خاطر حفظ این مقوله مهم، تکلیفی همگانی است.

مرتضی خوش‌لهجه به مناسبت هفته محیط زیست، در بازدید از واحد اچ‌اس‌ئی شرکت گاز استان قم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: حیات انسان‌ها وابسته به محیطی است که در آن زندگی می‌کنند و از همین رو، حفظ شرایط طبیعی این محیط از اهمیت ویژه‌ای برخورددار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه مفهوم توسعه نباید با طبیعت در تضاد باشد، تصریح کرد: امروزه ادامه حیات بشری به حفظ محیط زیست گره خورده است و به همین خاطر حفظ این مقوله مهم، تکلیفی همگانی است.

وی با اشاره به نقش گاز طبیعی در حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد: گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌ها، فراوانی بیشتری دارد و از طرفی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی، به میزان قابل توجهی آلاینده‌های کمتری را تولید می‌کند.

خوش‌لهجه اضافه کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که گاز طبیعی سوختی تماما پاک است؛ برای همین به هر میزان که در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی شود، هوای سالم‌تری برای نفس کشیدن خواهیم داشت.

وی در بخشی از اظهارات خود، احداث ابنیه و تاسیسات مسقف و بستر بتنی جهت مدیریت دفع پسماندهای صنعتی را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: احداث این انبار با این ویژگی‌ها برای اولین بار است که در بین شرکت‌های گاز استانی صورت می‌گیرد.

خوش‌لهجه با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است، گفت: هدف از احداث این ابنیه، حفاظت و صیانت از محیط زیست و مدیریت تمامی پسماندهای صنعتی حاصل از فعالیت‌های گازرسانی است.

وی همچنین تبلیغات مرتبط با بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، نشت‌یابی از تاسیسات و تجهیزات شبکه و خطوط گازرسانی، توسعه فضای سبز در محیط کار را از دیگر اقدامات شرکت گاز استان قم در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

خوش‌لهجه در ادامه با اشاره به انتخاب شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» برای هفته محیط زیست امسال، گفت: پلاستیک از جمله پسماندهای دردسرسازی است که استفاده بی‌رویه از آن، تبعات جبران ناپذیری را برای جامعه جهانی به دنبال داشته است؛ در همین راستا شرکت گاز استان قم تا جای ممکن استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در محیط شرکت را به حداقل رسانده و آن را با کیسه‌های پارچه‌ای، کاغذی و یا تجزیه‌پذیر جایگزین کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha