• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402031911899
  • خبرنگار : 50136

امام جمعه ارومیه:

ایمان و امید در جامعه تقویت شود

ایمان و امید در جامعه تقویت شود

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم تقویت ایمان و امید در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمنان نظام به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه هستند بر همه واجب است در تقویت ایمان و امید در جامعه بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۱۹ خرداد در خطبه های عبادی_ سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) شهر برگزار شد، توان نظامی و موشکی نظام را قابل تحسین دانست و گفت: با توجه به موفقیت‌های روزافزون نظامی و دفاعی کشور، ضروری است پیشرفت و توسعه در حوزه صنعت و خودروسازی نیز در دستور کار قرار گیرد. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به موشک‌ فوق‌ صوت فتاح ،این سامانه موشکی را یک صنعت مهم اعلام کرد و افزود: این موشکی است که پدافند ها نمی توانند آن را رصد کرده و آن را از بین ببرند و کشورهای اندکی از آن بهره‌مند هستند که راز این موفقیت تقوای الهی امت ایرانی است.

وی با تاکید براینکه مسئولین باید سخنان رهبری را نصب العین قرار دهند، اظهارکرد: وظیفه رهبری هدایت نظام و جامعه اسلامی است و اطاعت از ولی فقیه و رهبری نیز وظیفه مردم و مسئولان نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بااشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، عدم پیروی از هوای نفس، معیار قراردادن خشنودی خدا، دستورات و معیارهای الهی در انجام امور خود را از توصیه های امیر مومنان در خطبه هایی از نهج البلاغه عنوان کرد و افزود: انسان اگر از هوای نفس اطاعت کند از مسیر حق خارج می شود لذا انسان باید از معیارهای الهی تبعیت کند تا از مسیر الهی و حق منحرف نشود. 

وی با بیان اینکه دنیا محل گذر است و معیار و اصل باید آخرت قرار گیرد، فت: انسان نباید از آخرت غافل شود بلکه با اعمال صالح به پیشواز آخرت برود. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ابراز محبت از سمت اهل بیت همواره توصیه شده است، گفت: ابراز علاقه و محبت به افراد مورد علاقه، موجب بیشتر شدن مودت می شود، لذا مسلمین بهتر است علاقه ومحبت خود را به خانواده و اطرافیان خود بیان کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha