• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032012394
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:

مدیریت پسماند یکی از محورهای توسعه پایدار است

مدیریت پسماند یکی از محورهای توسعه پایدار است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: هدف از نام‌گذاری هفته محیط زیست، نمایش وضعیت محیط‌زیست در جهان، ایجاد حساسیت و جلب مشارکت همگانی برای اجرای مسئولیت اجتماعی در ترویج فرهنگ محیط زیستی در میان گروه‌های مختلف مردم و مسئولان است.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولید پسماند امری اجتناب ناپذیر بوده و مدیریت پسماند یکی از محورهای توسعه پایدار است که بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند در تخریب محیط‌زیست و طبیعت مؤثر باشد و تفکیک پسماندهای خانگی، یکی از راهکارهای مناسب برای حفظ محیط زیست است.

وی تأکید کرد: افزایش آگاهی‌های محیط زیستی جامعه با اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند در جامعه دانش آموزان، معلمان، صیادان، عشایر، کارکنان دولت و شهروندان برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط‌زیست اثرگذار بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تصریح کرد: جداسازی پسماند بر حسب جنس و نوع مواد زائد در مبدأ، از هدر رفتن سرمایه‌های ملی پیشگیری کرده و باعث حفظ بهداشت جامعه می‌شود که در این مسیر نقش بانوان بسیار مؤثر است و از این‌رو برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

دولتخواه افزود: مأموران محیطبانی اداره حفاظت محیط زیست کاشان۶۱ متخلف شکار و صید را طی 9 ماه گذشته دستگیر کرده و پرونده متخلفان همراه با ۲۲ قبضه اسلحه مجاز  و هفت مورد اسلحه غیرمجاز همراه با ادوات شکار و صید  به مرجع قضایی فرستاده شده است.

وی گفت: بیشترین جرائم مربوط به شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک بود که شامل شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، خرید و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی، زنده‌گیری پرندگان و آلودگی‌های زیست‌محیطی بوده است.

دولتخواه تصریح کرد: بنا بر آمار ثبت شده، 20 مورد شکار حیوانات وحشی از نوع کل، قوچ و میش و  ۳۵ مورد نیز شکار پرندگان از نوع کبک، تیهو، مرغابی و کبوتر چاهی بوده که برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان افزود: استمرار خشکسالی و کاهش بارش و سفره‌های آب زیرزمینی باعث خروج حیات وحش از زیستگاهشان به اطراف جاده‌ها و مزرعه‌ها شده است، اما سودجویان با تعقیب و گریز، آنها را صید کرده و به صورت غیرقانونی می‌فروشند.

دولتخواه با تأکید بر اهمیت پایش معدن‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: با انجام یک هزار پایش روزانه و شبانه، ۱۵۰ اخطاریه زیست‌محیطی صادر شده و سه واحد آلاینده به علت استمرار تخلف با حکم قضایی تعطیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha