• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402032213831
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

آغاز پایش سراسری شهرک ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد

آغاز پایش سراسری شهرک ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز پایش سراسری شهرک ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

"سهیل مرادی نژاد" روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی ما در شهرک های صنعتی تملک زمین و ایجاد زیرساخت های لازم سرمایه گذاری است.

وی اظهارکرد: مطابق رویه جاری تملک شهرک‌ها و نواحی صنعتی پس از اخذ استعلامات مربوطه و انجام مطالعات زیست محیطی، زیرساخت های لازم سرمایه گذاری اعم از آب، برق، گاز، خیابان و معابر، روشنایی و فیبر نوری ... فراهم می‌شود و نسبت به واگذاری عرصه به متقاضیان سرمایه گذاری درچارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاستهای حمایتی در سال مهار تورم و رشد تولید خاطرنشان کرد: این شرکت دولتی در واقع حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک ها و نواحی صنعتی زمین را به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار می کند.

مرادی نژاد در خصوص واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی تصریح کرد: برای واحدهای تولیدی که سیکل سرمایه گذاری را بدرستی طی کرده و با پرداخت کامل حقوق دولتی، پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی خود را دریافت می‌کنند مطابق رویه جاری و با طی مراحل، سند رسمی بنام واحد بهره بردار صادر می شود.

وی با اشاره تغییر کاربری های صورت گرفته افزود: با توجه به زون بندی‌های انجام شده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی، مطابق قانون هرگونه تغییر نوع فعالیت واحدهای تولیدی باید با هماهنگی مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعبیری که برای  شرکت شهرک‌های صنعتی می‌شود به کاربرد "فرمانداری بزرگ و ویژه " است، از آن جهت که ارتباطات وسیع با همه نهادهای حاکمیتی به ویژه در صدور مجوزها و ارائه خدمات دارد.

مرادی نژاد عنوان کرد: متناسب موقعیت قرارگیری و مزیت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، عمده متقاصیان در استان کهگیلویه و بویراحمد متمایل به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی یاسوج و گچساران هستند که بدلیل تقاضا محور بودن شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دو این شهرستان بویراحمد و گچساران، نیازمند برنامه ریزی ویژه برای توسعه و تملک اراضی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تملک اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: با تشکیل تیم های ویژه تملک اراضی در ماه های پایانی سال و تاکنون با اتخاذ تمهیدات ویژه در تملک ۷۰ هکتار زمین، اخد سند تک برگ برای ۵۰ هکتار و سند تفکیکی به میزان ۲۲ هکتار و هم چنین خلع ید و فسخ ۱۱ هکتار اراضی راکد در زمره اقدامات این حوزه است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با حمایت مجموعه مدیران استانی و در راس استاندار محترم از سرجمع اعتبارات طی چند ماه اخیر رشد بسیار مناسبی در منابع داخلی و عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت پذیرفت.

مرادی نژاد اظهارکرد: در قالب برنامه ریزی های صورت گرفته و انجام پایش میدانی مستمر، موانع و مشکلات، نقاط ضعف حوزه زیرساخت در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان  احصا و برای حل آنها در کمترین زمان ممکن اقدامات مقتضی پیش بینی و به فراخور وضعیت اجرایی شد از جمله می توان به آغاز عملیات آسفالت، گاز، فیبرنوری، جدول کشی، روشنایی در شهرک صنعتی خان احمد باشت و سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زیبا سازی فضاهای عمومی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیان کرد: با انجام مقدمات کار ساماندهی تابلو ها و برج های ورودی، پاکسازی معابر و پیاده رو ها در دستور اقدام و جمع آوری پسماند و نخاله‌ها به منظور زیبا سازی شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال انجام می باشد و در اقدامی جهادی دو هکتار فضای سبز جدید شهرکها و نواحی صنعتی استان ایجاد و افزوده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha