• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402032214059
  • خبرنگار : 50250

تا پایان سال‌جاری؛

۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین مجهز می‌شود

۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین مجهز می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف‌گذاری برای سال جدید در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان ۲۰۰۰ هکتار است، برای این کار نیاز به ۹۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم، تاکنون ۵۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برای این حوزه جذب شده است.

حسین برزگر ۲۲ خرداد در بازدید خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از طرح‌های کشاورزی استان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های کشاورزی مدیون افرادی است که اراده خود را برای کمک به تولید در این بخش گذاشته‌اند، برگزاری تورهای خبری بسیار موثرتر از برگزاری نشست خبری در سالن جلسات است و خبرنگاران به‌صورت عینی می‌توانند با موضوعات مرتبط و اقدامات صورت با این بخش آشنا شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی و بالا بردن بهره‌وری آب از وظایف سازمان جهادکشاورزی است، افزود: مجموعه سیاست‌ها در حوزه تامین آب مربوط به شرب، صنعت و کشاورزی است که بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در بین بخش‌های مختلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی به دو نیمه غربی(حوضه آبریز کارون) و شرقی(حوضه زاینده‌رود) تقسیم می‌شود، بیان کرد: این استان دارای توپوگرافی کوهستانی است، ۲۶ طرح نیمه‌تمام برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به مساحت ۱۳ هکتار در منطقه غربی استان داریم، امسال عدد خوبی برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص پیدا کرده است.

برزگر با بیان اینکه ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌ است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای سال جدید ۲۰۰۰ هکتار است، برای این کار نیاز به ۹۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم، تاکنون ۵۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برای این حوزه جذب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای بالا بردن بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی برنامه داریم، توضیح داد: سال گذشته به ازای یک متر مکعب آب یک کیلو و ۶۰۰ گرم محصول در استان تولید می‌شد، درصدد هستیم تا این عدد را با اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری به یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسانیم.

وی بیان کرد: در نیمه غربی چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی بحث جذب تخصیص‌های آب از حوضه کارون مطرح است، در حوضه شرقی استان نیز ارتقای بهره‌وری آب مدنظر است، جذب سرمایه‌گذار برای ارتقای بهره‌وری موثر است، زیرا با اعتبارات دولتی نمی‌توان به اهداف مدنظر رسید.

برزگر در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام در بخش کشاورزی منجر به افزایش تولید و سطح زیر کشت محصولات در این حوزه می‌شود، گفت: افزایش سطح زیرکشت به ایجاد اشتغال پایدار نیز کمک می‌کند، توسعه گلخانه‌ها، توسعه شبکه آبیاری نوین و اجرای طرح‌های تامین و انتقال آب در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف برای اجرای طرح‌های تامین و انتقال آب، احیا و مرمت قنوات، اجرای سامانه‌های تحت فشار و ... اختصاص پیدا کرده است تا بتوانیم بهره‌وری فیزیکی آب را در متر مکعب ۲۰۰ گرم افزایش دهیم، همچنین با این اقدامات تولید تا ۲.۵ برابر افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha