• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402032214341
  • منبع : نمایندگی قزوین

رشد ۶۵ درصدی تسهیلات بانک کشاورزی قزوین در سال ۱۴۰۱

رشد ۶۵ درصدی تسهیلات بانک کشاورزی قزوین در سال ۱۴۰۱

ایسنا/قزوین مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین خودکفایی بخش کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت‌های بزرگ بانک کشاورزی دانست.

علی اصغر حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نودمین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی، برگزار شد؛ اظهار کرد: بانک کشاورزی استان قزوین در راستای حمایت از بخش کشاورزی در سال گذشته تعداد ۱۷ هزار ۵۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال پرداخت کرده  که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد در مبلغ تسهیلات رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان بیشترین تسهیلات به میزان بیش از ۷۵۰۰ میلیارد ریال در بخش دامداری و طیور برای حدود ۵ هزار نفر پرداخت شده و در بخش زراعت نیز از سوی شعب این بانک بیش از ۵۳۰۰ میلیارد ریال و در بخش باغداری نیز بیش از ۲۱۰۰ میلیارد ریال و در بخش صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی نیز بیش از ۴۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده که نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیازهای مالی کشاورزان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت از تولید کنندگان این بخش و توسعه اقتصادی استان است.

این مسئول افزود: بانک تخصصی کشاورزی با پیشینه ۹۰ سال قدمت و خدمت افتخار دارد که پشتیبان تلاش‌های کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان باشد و خوشبختانه کارنامه بانک کشاورزی استان قزوین در دولت سیزدهم حاکی از پشتیبانی و حمایت مؤثر از بخش کشاورزی است.

وی پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزو اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته مبلغ ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده که نقش بسیار مؤثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی استان قزوین دارد.

این مسئول بیان کرد: برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی‌سازی یارانه‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی، شعب بانک کشاورزی استان بیش از ۳۶۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

وی گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی برای ایجاد و توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است و برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز مبلغ ۲۱۲ میلیارد پرداخت شده است.

حیدری ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و همچنین سیاست‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت در سال گذشته مبلغ ۱۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و همچنین مبلغ ۵۳۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ شعب بانک کشاورزی استان نیز تاکنون مبلغ ۳۲۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده و شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته مبلغ ۷۲۳ میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده گندم و جو پرداخت کرده‌اند.

وی در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطرنشان کرد: در راستای کمک به کشاورزان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹۱ فقره تسهیلات کشاورزان به مبلغ ۱۸۲میلیارد ریال از محل خط مشی داخلی بانک تعیین تکلیف شده و همچنین تاکنون  تعداد ۱۸ هزار ۳۰۳ فقره از تسهیلات به مبلغ ۳۵۹۲ میلیارد ریال نیز از محل بند خ ماده ۳۳ تعیین تکلیف شده است که در این زمینه رتبه اول در کشور متعلق به بانک کشاورزی استان قزوین است.

مدیر بانک کشاورزی استان بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در زیربخش زراعت تاکنون قریب به ۱۴۳ هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ هزار هکتار بوده است. غرامت‌های پرداختی برای خسارت محصولات تحت پوشش بیمه در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۸۱ میلیارد ریال بوده است که این حجم از جبران خسارت‌ها در مقایسه با سال زراعی قبل از آن حدود ۱.۷ برابر افزایش یافته است که با همت تمامی مسئولین ملی و استانی تأمین و پرداخت شده است.

وی در پایان عنوان کرد: عملکرد خوب و مؤثر بانک کشاورزی در سال مهار تورم و رشد تولید که همزمان با سالگرد ۹۰ سالگی بانک نیز هست نویدبخش روزهای روشن برای تداوم حمایت از تولید بخش کشاورزی و ارائه خدمات نوین به هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha