• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402032314656
  • خبرنگار : 50295

استخر معیشتی، سریع‌ترین روش برای کنترل کم‌آبی در شهرستان طارم

استخر معیشتی، سریع‌ترین روش برای کنترل کم‌آبی در شهرستان طارم

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان طارم گفت: در حال حاضر ایجاد استخر معیشتی یکی از زودبازده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی است.

ابراهیم آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ایجاد بحران آبی در شهرستان طارم، اظهار کرد: برای حل مشکل کم آبی در شهرستان طارم در درازمدت به دنبال ایجاد سد هستیم ولی زودبازده‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد بحران آبی در شهرستان طارم ایجاد استخرهای معیشتی و چاه‌های بحران در سطح شهرستان طارم است.

وی با بیان اینکه در راستای ایجاد چاه‌های بحران در شهرستان طارم اقدامات مختلفی شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر ایجاد استخر معیشتی یکی از زودبازده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی است که اقدامات مربوط به این حوزه آغاز شده و مجوزها اخذ شده و منتظر تامین اعتبار هستیم البته در برخی روستاها اهالی روستا با خودیاری اقدامات لازم را آغاز کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری تا به امروز شاهد این هستیم که مقدار دبی رودخانه قزل‌اوزن خوب است ولی پیش‌بینی شده که اگر در تابستان با کم‌آبی مواجه شدیم برای حل این مشکل از سد آیدوغموش آذربایجان غربی آب خریداری شود.

آقایی ادامه داد: در خصوص آب شرب شهرستان نیز باتوجه به گسترش و توسعه روستاها و بازگشت جمعیت از شهرها به دلیل قدیمی بودن سیستم آبی برخی از روستا گاهی مشکلاتی رخ می‌دهد که از سال گذشته طبق پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدامات لازم در روستاهای واجد شرایط آغاز شده و مشکل ۶ روستا سال گذشته و بیش از ۱۴ روستا نیز در سال‌جاری حل خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان طارم با بیان اینکه درحال حاضر آب شرب روستای کمرکوه یکی از موارد بحرانی در شهرستان طارم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در روستای هندی‌کندی در مقدار تامین آب مشکلی وجود ندارد و مشکل این است که اهالی روستا با نصب کنتور باید به شبکه بازگردند زیرا کنترل آب این روستا با توجه به جمعیتی که دارد بدون وصل کنتور امکان‌پذیر نیست که حدود ۲۰۰ اشتراک به شبکه بازگشته و فقط ۱۰۰ خانوار راضی به وصل کنتور نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha