• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032314699
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دستگیری ۲۲ شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده اردستان

دستگیری ۲۲ شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: در طول یک سال گذشته ۲۲ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان اردستان دستگیر که از آن‌ها ۱۴ قبضه اسلحه کشف و ضبط شده است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اردستان در بخش محیط طبیعی دارای دو زیستگاه منطقه حفاظت شده کهیاز با حدود ۹۲ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی به وسعت ۳۶۰ هزار هکتار بوده که با شهرستان نایین هم مرز است.

وی افزود: در سال‌های گذشته سعی کردیم مناطق طبیعی خود را تجهیز کنیم و اکنون در منطقه خارو یک پاسگاه محیط‌بانی و در منطقه کهیاز نیز یک پاسگاه محیط‌بانی مزدآباد و جان‌پناه وجود دارد که نیاز به تجهیزات بیشتر دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه مناطق طبیعی این شهرستان دارای گونه‌های حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر، گرگ، هوبره، زاغ بور و... است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارش‌هایی که امسال در سطح شهرستان اتفاق افتاد وضعیت علوفه در مرتع و مناطق حفاظت شده نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

شواخی خاطرنشان کرد: البته نیروهای محیط زیست تلاش خواهند کرد تا از ورود و خروج گله‌های دام دامداران به مناطق حفاظت شده جلوگیری کنند، زیرا مرتع شکننده‌‍اند و نیاز است تا مدیریت شود.

وی با بیان اینکه چالش مناطق حفاظت شده شهرستان موضوع کم‌آبی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قسمت‌های مختلف تانکرهای آب برای آبرسانی سیار جانمایی شده است، گفت: در طول یک سال گذشته ۲۲ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان اردستان دستگیر شده‌اند که از آن‌ها ۱۴ قبضه اسلحه کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردستان اضافه کرد: شمار تخلفات زیست محیطی با توجه به افزایش جریمه‌ها، رأی‌های قاطع دستگاه قضایی و فرهنگ سازی که انجام دادیم در مناطق شهرستان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان دارای دو شهرک صنعتی در شهر اردستان و دو ناحیه صنعتی در شهرهای زواره و مهاباد است که اداره محیط زیست در سال گذشته حدود ۱۵۰ پایش از واحدهای صنعتی انجام داده که منجر به ثبت ۴۳ اخطاریه و ۹ پرونده قضایی شده است.

شواخی کمبود نیروی انسانی در اداره محیط زیست شهرستان اردستان را یکی از مشکلات این اداره عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته، کمبود اعتبارات یکی دیگر از مشکلات این اداره است که باعث می‌شود نتوانیم علوفه رسانی، لایروبی و خدمات بهتری انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha