• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032315261
  • خبرنگار : 30147

همزمان با هفته محیط زیست

۲ طرح زیست‌محیطی در خواف افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۲ طرح زیست‌محیطی در خواف افتتاح و کلنگ‌زنی شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان خواف گفت: همزمان با هفته محیط‌ زیست ۲ طرح زیست‌محیطی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

سعید شفیعیان در حاشیه این مراسم که امروز، ۲۳ خرداد، برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افتتاح فاز اول طرح پایش لحظه‌ای آلاینده‌های محیط‌ زیستی یکی از کارخانه‌های تولید گندله در خواف در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون هوای پاک امروز و با حضور فرماندار و تنی چند از اعضاء شورای اداری شهرستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به اعلام شرکت بهره‌بردار برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده، در تشریح اهمیت این طرح افزود: بر اساس قانون هوای پاک واحدها و پروژه‌های بزرگ و متوسط در حال فعالیت یا جدید که بر حسب قوانین و مقررات مشمول ارزیابی زیست‌محیطی هستند، موظف به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش برخط لحظه‌ای (آنلاین) و ارسال اطلاعات روزآمد به مرکز پایش سازمان محیط‌ زیست هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان خواف بیان کرد: امروز بخشی از این قانون محقق و اطلاعات خروجی آلاینده‌های دودکش‌های کارخانه گندله به صورت لحظه‌ای قابل سنجش شده است.

شفیعیان گفت: با تحقق اتصال و ارسال اطلاعات به سامانه جامع محیط‌ زیست، پایش آلایندگی این واحد توسط سازمان محیط‌ زیست و نهادهای ناظر به شکلی دقیق‌تر و لحظه‌ای انجام خواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: امروز فقط فاز اول این پروژه به بهره‌برداری رسید و در فاز بعدی باید سیستم مانیتورینگ این کارخانه به سامانه جامع محیط‌ زیست متصل شود تا به طور همزمان وضعیت آن قابل رویت باشد.

شفیعیان با بیان اینکه انتظار می‌رود هرچه سریعتر هماهنگی‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های فاز دوم این طرح نیز فراهم شود، خاطرنشان کرد: دیگر طرحی که امروز کلنگ‌زنی آن انجام شد، پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی این شرکت بود که در قالب آن روزانه ۲۰۰ متر مکعب فاضلاب تصفیه و برای مصارف فضای سبز و صنعتی آماده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان خواف گفت: با ارائه یک برنامه زمان‌بندی شده در بخش‌های مختلف زیست‌محیطی اجرای طرح مذکور در ۲ فاز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آنچه از سوی مدیران خود کارخانه اعلام شده، بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح سرمایه‌گذاری خواهد شد، عنوان کرد: این طرح‌ها با حضور فرماندار شهرستان خواف افتتاح و کلنگ‌زنی شده‌ است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha