• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032415589
  • خبرنگار : 50444

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می شود

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی خبر داد.

تقی صادقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی  استان در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر و رونق آن در شرایط کنونی، هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می نماید.

وی به شرایط شرکت در جشنواره اشاره و تصریح کرد: درجشنواره تئاتر استانی برای معرفی به جشنواره منطقه ای و بین المللی تئاتر فجر صرفاً آثار صحنه ای مورد داوری قرار خواهند گرفت، اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان پرداخته و تولید شده باشد.

صادقی با اشاره به موضوعات و محورهای قابل توجه با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار جشنواره، اظهار کرد: مضامین مرتبط با شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) و رشد و توسعه استان، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی و اسلامی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و اهمیت به فرزندآوری و استحکام خانواده، فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی استان و معرفی استان به عنوان باب الرضا(ع) و نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه از جمله موضوعات جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین مسئولیت پذیری و اخلاق مدنی و ترویج فرهنگ نماز، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار خراب روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا، توجه به مفاهیم و ارزش های والی فراگیر و جهانی و همگرایی ملی و فرهنگ اقوام ایرانی و آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی موضوعات شهروندی را از دیگر اولویت‌های موضوعی جشنواره مورد تاکید دبیرخانه ذکر کرد.

صادقی بیان کرد: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و بارگذاری فرم حضور، متون و مدارک مربوط جهت حضور در جشنواره تئاتر استان از طریق سایت ثبت نام به نشانی www.roydadnkh.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۵۸۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل کنند.

وی به گاه‌شمار جشنواره نیز اشاره و بیان کرد: زمان بازبینی آثار ۲۷ تا ۳۰ شهریور و زمان برگزاری جشنواره ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha