• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032516162
  • خبرنگار : 50046

نداشتن کد QR سنگ پیش پای صادرات محصولات کشاورزی؛

پسته خراسان شمالی با عنوان پسته رفسنجان صادر می شود

پسته خراسان شمالی با عنوان پسته رفسنجان صادر می شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی این استان با نام سایر استان ها صادر می شود به عنوان مثال پسته خراسان شمالی با عنوان پسته رفسنجان صادر می شود.

محمد هندآبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از محصولات تولیدی در این استان از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما در اینجا صادر نمی شوند و به استان های دیگر ارسال و با نام آنجا از آن منطقه صادر می شوند.

وی افزود: پسته از جمله محصولاتی است که از رفسنجان و زعفران نیز از خراسان رضوی صادر می شود.

هندآبادی با اشاره به صادرات مستقیم و غیرمستقیم محصولات کشاورزی این استان ادامه داد: طی سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ تن محصول کشاورزی به ارزش ۵.۵ میلیون دلار از این استان صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بر روی برندینگ محصولات کشاورزی کار بیشتری انجام دهیم، بیان کرد: اگر مسئله برندینگ محصولات کشاورزی در استان شروع شود می توان در صادرات محصولاتی همچون پسته و زعفران کارهای بیشتری انجام داد.

نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزان محصولات زراعی تولیدی در این استان یک میلیون و ۹۰ هزار تن و میزان محصولات باغی تولیدی نیز ۲۱۹ هزار تن در سال است.

به گفته وی محصولاتی همچون انگور، سیب، پسته، زعفران، کشمش و ... جزو محصولات مزیت دار این استان برای صادرات به حساب می آید.

نامور افزود: هماهنگی های لازم برای تولید و فروش محصولاتی همچون گیاهان دارویی در سطح ملی با ستاد اجرایی فرامین امام (ره) و ... در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن قرار است تا برای تولید و فروش محصولات سبزی و صیفی نیز کشت قراردادی صورت گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اما نبود کد QR یکی از مشکلات ما برای صادرات محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha