• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402032516500
  • خبرنگار : 50490

آغاز به کار پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب در بابل

آغاز به کار پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب در بابل

ایسنا/مازندران پیشرفته‌ترین دستگاه سه بعدی نقشه برداری قلب جهان برای اقدامات درمانی پیشرفته، از جمله ابلیشن و کنترل بی نظمی های قلبی، در بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز۲۵ خرداد ماه در مراسم بهره برداری از پیشرفته ترین دستگاه نقشه برداری قلب جهان در بابل اظهار کرد: بخش الکتروفیزیولوژی قلب با حضور سه فوق تخصص این حیطه  از مجموع ۹ عضو هیات علمی رشته قلب و عروق، از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت کرد که با توجه به حجم زیاد مراجعه بیماران شمال کشور به دلیل بی نظمی قلبی به این مرکز، تجهیزات موجود پاسخگو نبود.

 سید علی مظفرپور افزود: این دانشگاه با کمک نماینده مردم بابل در مجلس و مشارکت خیرین، دستگاه پیشرفته جدید را با ارز دولتی و کمک صندوق هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری و راه‌اندازی کرد.

وی یادآور شد: از این دستگاه تنها سه عدد وارد کشور شد که با توجه به جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری انجام شده یک دستگاه به این دانشگاه اختصاص یافت.

 آغاز به کار پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب در بابل

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیارد تومان هزینه دستگاه که با ارز دولتی تامین شد، ۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون تومان توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت شد.

مظفرپور گفت: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی ماهر از جمله پزشکان فوق تخصص قلب و پرسنل باتجربه، راه اندازی این دستگاه اهمیت بسیار زیادی برای بیماران استان های شمالی کشور دارد و مانع از مراجعه این بیماران به تهران می شود.

 مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: بخش الکتروفیزیولوژی از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت کرد که با حجم بالای مراجعه از مازندران و استان های همجوار مواجه بود.

دکتر هدایتی تصریح کرد: با توجه به مراجعات بابل به دلیل بی نظمی قلبی باید بدنبال دستگاهی با خدمات جدیدتر و پیشرفته‌تر می‌رفتیم که به همت مسئولین دانشگاه و نماینده مردم بابل در مجلس و مشارکت خیرین مجوز و منابع مالی تامین و دستگاه خریداری شد.

وی افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا به اصطلاح علمی عارضه قلبی از بیماری‌های شایع قلبی بوده و انواع مختلف داشته که در هر سنی می‌تواند بروز کند.

هدایتی تصریح کرد: در این بیماری یک یا چند کانون غیرطبیعی در قلب شروع به فعالیت کرده و امواج الکتریکی را به سایر قسمت‌های قلب فرستاده و مانع از فعالیت طبیعی آن می شود.

وی گفت: دستگاه نقشه‌برداری سه‌بعدی جدید با دقت بسیار زیاد قادر به یافتن کانون‌های آریتمی بوده و سرعت و دقت تیم پزشکی را به طور چشمگیر افزایش می‌دهد.

یک متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و پیس میکر دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: این دستگاه در نقشه برداری الکتریکی قلب بسیار دقیق است، کارایی این دستگاه می‌تواند با دقت بسیار بالا محل بی نظمی قلبی را مشخص کند که درمان آن برای گروه پزشکی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

 آغاز به کار پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب در بابل

دکتر ساروی تصریح کرد: این دستگاه سه بعدی بوده و می‌تواند تصویری از سیستم الکتریکی و آناتومی قلب را با وضوح بالا نشان دهد.

وی یادآور شد: این دستگاه جزء بهترین دستگاه‌های به روز دنیا بوده که می‌تواند به درمان و تشخیص بیمار کمک کند.

این متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با وجود این دستگاه ما می‌توانیم توانمندی سوزاندن بی نظمی را به بالای ۹۰ درصد برسانیم که این امر اهمیت بسیار زیادی برای بیماران شمال کشور دارد و مانع از مراجعه بیماران شمالی به تهران می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha