• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402032516513
  • خبرنگار : 50597

رئیس شورای شهر عنوان کرد:

پیگیری تشکیل دبیرخانه نکوداشت شهرستان محلات

پیگیری تشکیل دبیرخانه نکوداشت شهرستان محلات

ایسنا/مرکزی رئیس شورای اسلامی محلات گفت: در تلاش هستیم دبیرخانه یا ستادی را برای نکوداشت شهرستان محلات با همکاری سایر دستگاه‌ها و در صدر آن، با مشارکت شهروندان تشکیل دهیم.

محمد صالحی ۲۵ خردادماه در مراسمی که به منظور گرامیداشت روز گل و افتتاحیه مراسم اولین نکوداشت شهر محلات در بوستان ملی سرچشمه برگزار شد اظهار کرد: ۲۵ خرداد در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی گل نامگذاری شده است. به همین مناسبت امروز را به عنوان اولین روز نکوداشت شهرستان محلات گرامی می‌داریم.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شهر خلاق، رویدادمحور بودن آن است که به مناسبت‌های مختلف بتواند رویدادهای متنوعی را رقم بزند. در کنار آن تلاش می‌کنیم مشارکت‌های اجتماعی و پویا شدن شهر را نیز رقم بزنیم.

صالحی ادامه داد: یکی از متداول‌ترین مصادیق رویداد محور بودن شهر این است که در تقویم، روزی را به نام خود نامگذاری کند. در آن روز ضمن برگزاری نکوداشت، تلاش می‌شود ظرفیت‌های موجود در شهر هرچه بهتر شناسانده شود و شورای ششم در این راستا تلاش کرده است‌.

وی افزود: محلات از گذشته به عنوان شهر گل، پایتخت گل کشور و هلند ایران معروف بوده است، این اتفاق با تلاش، سخت‌کوشی و مشارکت مردم شهر اتفاق افتاده و آن چیزی که امروز در اختیار ما قرار گرفته، دستاورد تلاش گذشتگان بوده است.

صالحی تصریح کرد: محلات تلاش کرده تا این برند را به عنوان گل حفظ کند و به همین دلیل بهترین روز برای نکوداشت شهرستان محلات روز گل بوده است. به همین مناسبت این اتفاق در صحن شورا رقم خورد و تلاش داریم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها به ویژه تعاونی گل و گیاه محلات، این اتفاق به زیبایی رقم بخورد.

وی گفت: تلاش کردیم با احداث غرفه‌هایی در قسمت شمالی سرچشمه، ظرفیت‌های این شهر را معرفی کنیم. محلات شهری به لطافت و زیبایی گل و شهری با اراده‌های پولادین است. محلات دارای ظرفیت‌های اقتصادی گوناگون از جمله تریکو، ماهیان زینتی و سوغات‌های خوراکی جذاب است.

صالحی اظهار کرد: محلات در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار متعدد از جمله سرچشمه، کوچه باغ‌های قدیمی، بناهای تاریخی، امامزاده و آبگرم طبیعی است. اینها ظرفیت‌هایی است که باید در فستیوال‌ها و نکوداشت‌ها معرفی شود و شروع آن در دوره ششم رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مسیر مهم در ادوار آینده ادامه پیدا کرده و تکمیل‌تر شود. در تلاش هستیم دبیرخانه یا ستادی را برای نکوداشت شهرستان محلات با همکاری سایر دستگاه‌ها و در صدر آن، با مشارکت شهروندان تشکیل دهیم.

وی افزود: این کار باید با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های محلات به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha