• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402032516617
  • خبرنگار : 50204

استاندار:

بانک اطلاعاتی استان مرکزی در اسرع وقت تکمیل شود

بانک اطلاعاتی استان مرکزی در اسرع وقت تکمیل شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بانک اطلاعاتی استان نواقصی دارد و باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل این بانک اقدام لازم صورت گیرد تا در زمان اضطرار دسترسی‌ها فوری باشد.

فرزاد مخلص‌الائمه ۲۵ خرداد در نشست آموزشی و تخصصی مدیریت بحران استان اظهار کرد: اقداماتی در حوزه مدیریت بحران سطح استان انجام شده که باید توسعه یابد. همچنین تجارب بسیار خوبی در مجموعه مدیریت بحران استانداری مرکزی با استفاده از نیروهای با تجربه و تحولگرا شکل گرفته که نیاز به توسعه دارد.

وی افزود: اجرای مانور دریاچه کوکبیه یکی از برنامه‌های مهم استان بود که بالغ بر ۶۰۰ نیرو در این مانور همکاری داشتند و در نوع خود در تاریخ مدیریت بحران استان بی نظیر بود.

استاندار مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های عمل کننده و نیروهای فعال در بخش پشتیبانی و ملی دراین مانور به  خوبی عمل کردند لذا لازم است فرمانداران سریعا خود را در نوبت قرار دهند و با مدیریت بحران استانداری مرکز ی در ارتباط باشند تا در هر شهرستانی مانور را با مشارکت شهرهای شهرستان و بخش‌های مرتبط اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت مانور این است که در آن نقاط قوت و ضعف شناخته شود تا در شرایط واقعی نقاط ضعف تکرار نشود و نقاط قوت را سریع به کار گیرند گفت: اگر سطح آمادگی ایجاد شده در مانور امسال، در سیل سال ۹۸ وجود داشت شرایط متفاوت‌تری را می‌توانستیم ایجاد کنیم، البته که اجمالا دستگاه‌ها به وظایف خود به ویژه در بخش بازسازی عمل کردند و کارهای خیلی خوبی انجام شد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نخستین خانه‌های آسیب دیده از سیل خرداد ۱۴۰۱ که چندین کشور را درگیر کرد در دهه فجر سال گذشته با حضور فرمانده نیروی زمینی تحویل داده شدند و باقی موارد به تدریج در حال انجام است. در این راستا اقدامات موثری انجام گرفت اما باید سطح  آمادگی را با استفاده از ابزارهای موجود بالا برد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در سیل سال گذشته همکاری و اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی داشتند افزود: عمده آسیب ها در حوادث ممکن است از جانب مردم و ناشی از رفتار و اقدامات نامناسب باشد اما مردم دولت را مقصر می‌دانند و به همین ترتیب نارضایتی علیه سرمایه اجتماعی دولت شکل می‌گیرد در نتیجه باید مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه پیشگیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی انجام شود و اقدامات رسانه‌ای همانند مسابقه عکاسی آژیر شکل گیرد.

وی ضعف رسانه‌ای را از مشکلات استان برشمرد و گفت: به نوعی ضریب رسانه‌ای ملی درخصوص اخبار نداریم و این ایراد به صدا و سیمای استان نیز وارد است. عمدتا تا زمانی که تماسی برای برنامه‌ای خاص انجام نشود اقدامی انجام نمی دهند و زمانی که رسانه ملی پوشش رسانه ای یک برنامه را انجام ندهد، اقدامات توسط اهالی استان دیده نمی‌شود، در نتیجه آگاهی رسانی درست به مردم و آرامش لازم در مردم در خصوص آمادگی مطلوب دستگاه‌ها ایجاد نخواهد شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: لازم است فرمانداران در راستای اجرای برنامه‌های تیمی اقدامات مناسبی را انجام دهند، به عنوان مثال عملیات کابل‌گذاری بیمارستان ولیعصر(عج) در تاریخ استان بی نظیر بود و در ۴۸ ساعت ۹ کیلومتر کابل گذاری از بافت ترافیکی و تاریخی شهر با حداقل سرعت و خسارت عبور داده شد و در این عملیات از ۹۵ دستگاه اجرایی استان ۲۵ دستگاه همکاری و مشارکت داشتند.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها از هرگونه اقدام ابتکاری که بتواند سطح توانایی و آمادگی ما را در استان در مواجهه با بحران بالا ببرد و از هر کاری که می‌تواند سطح رضایتمندی عموم را افزایش دهد نباید فروگذار کنند. امنیت روانی و مدیریت ادراکات مردم، از مدیریت واقعیت مهم‌تر است و اگر مردم احساس عدالت کنند بهتر از این است که تمام تلاش خود را انجام دهیم و نتوانیم عدالت ۱۰۰ درصدی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha