• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032516641
  • منبع : نمایندگی همدان

در صورت تأمین به موقع اعتبارات انجام می‌شود؛

افتتاح فاز ۲ ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان در دهه فجر

افتتاح فاز ۲ ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان در دهه فجر

ایسنا/همدان معاون توسعه و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان اعلام کرد: در صورت تأمین به موقع اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان در دهه فجر سال‌جاری به بهره برداری می رسد.

بهزاد خزاییان در نشست با مدیران واحدهای های فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد جامع شهرستان همدان، اظهار کرد: از ۷۲ شرکت دانش بنیان فعال در استان همدان، ۴۰ شرکت در پارک علم و فناوری همدان و از ۳۴۰ واحد فناور پذیرش شده در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری استان ۱۸۰ واحد فناور در مرکز رشد همدان استقرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۷۲۸ اشتغال ایجاد شده به واسطه فعالیت واحدهای فناوری، مؤسسات و شرکت های دانش بنیان، ۲۳۱۸ نفر در مرکز رشد شهرستان همدان فعال هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان رقم خورد که از این میزان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد شهرستان همدان انجام شده همچنین از ۵.۵ میلیون دلار فروش ارزی توسط واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان چهار میلیون دلار آن توسط مرکز رشد همدان رقم خورده است.

وی به نیازها و دغدغه های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پرداخت و مطرح کرد: ایجاد فضای اداری و کارگاهی یکی از دغدغه های اصلی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان همدان است. فاز اول ساختمان پارک علم و فناوری همدان به میزان ۶۰۰۰ مترمربع مساحت دارد که از این میزان ۵۰۰ مترمربع در اختیار بخش ستادی و اداری و ۵۵۰۰ مترمربع در اختیار واحدهای فناور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سفر سال گذشته رئیس جمهور به همدان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری همدان مصوب شد، تأکید کرد: اولویت تخصیص مصوبات سفر به پروژه هایی تعلق می گیرد که تا پایان سال آماده بهره برداری هستند و در صورت تأمین اعتبار به موقع مصوب سفر، پروژه فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری همدان به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر سال‌جاری افتتاح و امکان بهره برداری ۴۳ فضای اداری و ۱۱ فضای کارگاهی برای شرکت های دانش بنیان فراهم می شود.

وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور آماده سازی تأسیسات زیربنایی برای واگذار اراضی مصوب شد و چنانچه این اعتبارات به موقع تأمین و تخصیص پیدا کند تا پایان سال جاری در فاز اول اراضی پارک به مساحت شش هکتار اقدامات لازم انجام می شود در ضمن تمهیدات لازم برای نیرورسانی برق به منظور آماده سازی تأسیسات زیربنایی واگذاری اراضی صورت گرفته و حمایت مجموعه مدیریتی استان در این زمینه لازم است.

خزاییان ضمن درخواست از دستگاه های اجرایی که فضاها و سوله های خالی خود را در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان قرار دهند به طوریکه این مهم در شهرستان های رزن و کبودراهنگ رخ داده است، افزود: دومین نیاز و دغدغه واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان به منظور احداث فضاهای کارگاهی و تولیدی است.

وی پرداخت تسهیلات کم بهره را از دیگر درخواست های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات از منابع داخلی پارک و صندوق پژوهش و فناوری استان، در سال ۱۴۰۱ از منابع بنیاد علوی و برکت از محل تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد چهار درصد بیش از ۳۰۰ طرح با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان مصوب شد و به بانک ها معرفی و در حال پرداخت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر، معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار همدان نیز گفت: توسعه و تقویت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان از برنامه ها و سیاست های دولت سیزدهم است و تحقق شعار سال "رشد تولید و مهار تورم" با حمایت از اقتصاد دانش بنیان امکان پذیر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha