• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402032616742

مدیرعامل شهرکهای صنعتی فارس:

هفته دولت واگذاری اراضی شهرک دارویی بیضا آغاز می‌شود

هفته دولت واگذاری اراضی شهرک دارویی بیضا آغاز می‌شود
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از آغاز واگذاری اراضی شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال خبر داد.

سید مصطفی هاشمی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی شهرک صنعتی بیضا، گفت: مراحل ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی شتاب گرفته است.

به نقل از شهرک‌های صنعتی فارس، هاشمی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰میلیارد ریال در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار ۱۵۰میلیارد به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال باظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره برداری از آن برق این شهرک صنعتی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز انشعاب آب به میزان ۱۰لیتر برثانیه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری شده است، گفت: اجرای خط انتقال آب ازمحل انشعاب تا شهرک صنعتی نیز در برنامه کاری قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: با احتساب اعتبارات فعلی طرح‌های در دست اجرا تاکنون افزون بر ۸۲۰میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های این شهرک صنعتی اختصاص یافته است.

او بر تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی با هدف آماده سازی شهرک صنعتی برای واگذاری به متقاضیان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می‌یابد.

هاشمی عنوان کرد: شهرک صنعتی دارویی از مصوبات هیئت دولت است که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می‌شود در این واحدها برای افزون بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع مرتبط با دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری گیاهان دارویی است، گفت: در برخی از زون‌های این شهرک نیز سایر واحدها بر اساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، مستقر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه باتوجه به تکمیل شهرک‌های صنعتی شیراز و فاصله نزدیک شهرک صنعتی دارویی بیضا به مرکز استان، این شهرک صنعتی از گزینه‌های سرریز جذب سرمایه گذاری شیراز است، افزود: نزدیکی به آزادراه شیراز_ اصفهان، امکان استقرار صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و نیز امکان اجرای طرح‌های توسعه‌ای از مزایای شهرک صنعتی دارویی بیضا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha