• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032616864
  • خبرنگار : 50405

علم‌الهدی: پیشرفت‌های امروز در نهایت به گره‌گشایی از سفره مردم ختم خواهد شد

علم‌الهدی: پیشرفت‌های امروز در نهایت به گره‌گشایی از سفره مردم ختم خواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی در سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، گفت: در این تغییرهایی که روزبه‌روز مشاهده می‌کنیم، مردم باید بدانند که پیشرفت‌های رو به جلو مقطعی نیست و در نهایت به گره‌گشایی از سفره آن‌ها ختم خواهد شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرارسیدن ۲۶ خردادماه و سالروز شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: محمد بخارایی، حاج صادق امانی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک‎نژاد، چهار عزیز بزرگواری بودند که در چنین روزی در سال ۱۳۴۴ یعنی در ابتدای نهضت امام(ره) به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مبارزه برای پیروزی انقلاب مقدس این ملت بیش از ۱۵ سال به طول انجامید، افزود: در این زمان طولانی، آن‌چه باعث می‌شد نهضت استمرار پیدا کند، حرکت‌های مجاهدانه به‌ هم‌ پیوسته و پردامنه بود. از جمله همین مصادیق جهادگری، ترور حسنعلی منصور است که به‌ وسیله این چهار شهید صورت گرفت، زیرا جنایت وی از جمله فرازهای تاریخ معاصر است که اگر پاسخ داده نمی‌شد، شاید نهضت این ملت در مبدأ شکل‌گیری خود دفن می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نباید شرایطی به نحوی رقم بخورد که رفته‌رفته نقاط عطف این نهضت مورد فراموشی قرار بگیرد. تاریخ ایران باید بداند که منصور یک مزدور نابکار انگلیس بود که به شاه ایران تحمیل شد و کاری که وی انجام داد و باعث شد تا امام فقط چند ماه پس از آزادی، نهضت را پرهیجان‌تر ادامه دهند، تنظیم کاپیتولاسیون یا همان لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی بود و نتیجه آن، خروش امام(ره) شد که بر اساس آن، این چهار عزیز ایثارگر با نهایت شجاعت او را به درک واصل کردند و خودشان در سال ۱۳۴۴ به شهادت رسیدند.

علم‌الهدی اضافه کرد: بروید در تاریخ بخوانید تا بدانید زمانی در خیابان سلطنت‌آباد تهران، یک روز پنج جوان ایرانی سوار بر یک دستگاه پیکان مشغول تردد بودند که یک زن برهنه آمریکایی در حالیکه مست بود، با خودرو به این پیکان زد، آن را به تیر چراغ برق کنار خیابان کوبید و هر پنج جوان را به قتل رساند. در این میان، نه‌ تنها محاکمه‌ای صورت نگرفت بلکه حتی وقتی روزنامه کیهان تیتر زده بود "یک زن مست آمریکایی پنج جوان ایرانی را کشت"، این زن بر اساس لایحه کاپیتولاسیون توانست از روزنامه شکایت و مدیر آن را وادار به عذرخواهی کند.

وی تأکید کرد: این وضع جوان ایرانی پیش از انقلاب بود اما اکنون به برکت این انقلاب، از شرق تا غرب، همه عالم جوان ایرانی را به اختراع، نبوغ و بینش برتر و برگزیده‌اش می‌شناسند، زیرا همه دنیا را از محصولات دانش‌بنیان خود بهره‌مند کرده تا جایی که بیش از ۲۰۰ محصول فناور، صنعتی و دانش‌بنیان ایرانی به سرتاسر عالم و حتی کشورهای توسعه‌یافته همچون آلمان صادر می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مستکبران نمی‌خواهند دستاوردهای جوان ایرانی به گوش جهان برسد، گفت: اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «تحریم و ترور نشان داد پیشرفت جوانان ایرانی خارق‌العاده است» و این زمانی به اوج خود می‌رسد که می‌بینیم در دل تحریم، این جوان ایرانی است که به برکت انقلاب و خون شهدا موشک هایپرسونیک می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، ‌علم‌الهدی همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا برای افزایش چهار برابری صادرات ایران در سفر اخیر رئیس‌جمهور، بیان کرد: اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند، زیرا تمام پیشرفت‌ها به نحوی هدف‎‌گذاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند. علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: همان طور که رهبری هم همواره تأکید دارند، غرب هیچ‌ وقت به تعهدات خود وفادار نبود. ضربه‌های بسیاری که ما در پرونده هسته‌ای متحمل شدیم، به خاطر اعتماد بی‌جای عزیزانی بود که دوست داشتند اعتماد کنند تا با پذیرش برجام، تحریم‌ها برداشته شود، در حالیکه از روز آغاز مذاکرات برجامی تا زمان امضای نهایی آن، تحریم‌ها چند برابر افزایش یافته بود.

علم‌الهدی ادامه داد: ثمره همین بی‌اعتمادی باعث شده تا امروز ما خودمان به یک گوشه دنیا که از قضا در حیاط خلوت آمریکا هم قرار دارد، سفر کنیم و صادرات خود را به چهار برابر افزایش دهیم. البته در این تغییرهایی که روزبه‌روز مشاهده می‌کنیم، مردم باید بدانند که پیشرفت‌های رو به جلو مقطعی نیست و در نهایت به گره‌گشایی از سفره آن‌ها ختم خواهد شد.

وی افزود: این گره‌گشایی در حالت کلی در گرو چهار شرط "هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید به‌ وسیله دولت و مردم"، "اقدام سریع دولت در تنظیم بازار خصوصاً در اقلام اساسی"، "حرکت رسانه‌ای در جهت انعکاس تصویر پیشرفت‌ها و اجتناب از آمارهای غیرمستند" و "مدیریت مصرف و هزینه به‌ وسیله مردم" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha