• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032717028
  • خبرنگار : 50037

ایستگاه آخر تکمیل پروژه بیمارستان رزن کجاست؟

ایستگاه آخر تکمیل پروژه بیمارستان رزن کجاست؟

ایسنا/همدان رزن با جمعیتی افزون بر ۱۰۷ هزار نفر تنها دارای یک بیمارستان ۸۵ تختخوابی با قدمت ۴۰ ساله است که علاوه بر ارائه خدمات به مردم شهرستان به سایر شهرستان های شمالی استان همدان از جمله درگزین، فامنین، آوج و کبودراهنگ نیز خدمات ارائه می‌دهد ضمن اینکه با توجه به قرار گرفتن شهر رزن در مسیر جاده اصلی همدان- تهران تردد مسافران نیز در تعداد مراجعات بیشتر به این بیمارستان بی تأثیر نیست.

ازدحام و شلوغی، فرسودگی و از طرفی کمبود فضای مورد نیاز برای خدمات رسانی به مردم توسط بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان رزن موجب شد تا ساخت بیمارستان جدیدی با ظرفیت ۱۵۰ تختخواب برای این شهرستان پیگیری شود.

در سال ۹۸ احداث و ساخت پروژه بیمارستان جدید شهرستان رزن در پنج طبقه و در ۱۷ هزار مترمربع زیربنا آغاز شد اما اینکه در حال حاضر این طرح چه روندی دارد و پروژه فوق برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شهرستان چه زمان به افتتاح و بهره برداری می‌رسد و حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در چه وضعیتی است؟ را از مسئولان ذیربط جویا می‌شویم.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن در سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است ضمن اینکه این طرح اعتبار کافی دارد و در تلاش هستیم تا روند این پروژه سرعت و شتاب بیشتری به خود بگیرد.

حسن لطفی با اشاره به اینکه برای تسریع در روند تکمیل پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن از پیمانکار طرح درخواست کرده‌ایم تعداد نیروهای خود را افزایش دهد، افزود: در حال حاضر نمای ساختمان این بیمارستان آغاز شده و براساس وعده ها امسال به بهره برداری خواهد رسید و اگر هم این اتفاق نیفتد باید پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته باشد.

نماینده مردم رزن و درگزین در خانه ملت یادآور شد: بیمارستان در دست احداث شهرستان رزن جزو بیمارستان‌های مجهز استان خواهد بود که به شهرستان‌های شمالی استان خدمات رسانی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به تجهیز بیمارستان فعلی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: بیمارستان فعلی شهر رزن فاقد دستگاه سی‌تی اسکن و تجهیرات پزشکی کافی و فاقد دستگاه دیالیز کافی بود که با پیگیری لازم ساختمان سی تی اسکن توسط یکی از خیرین ساخته شد و مابقی تجهیزات را وزارت بهداشت تأمین کرد.

لطفی با بیان اینکه بیمارستان فعلی شهر رزن تجهیزات فعلی آن تکمیل شده و بیمارستان جدید شهرستان هم در حال احداث است، افزود: شهرستان های رزن و درگزین دارای شش فوریت پزشکی در غینرجه، شهر رزن، شهر کرفس، شهر قروه درگزین، ساریجلو و شهر دمق بوده که در دوران کرونا هم‌پای بیمارستان رزن خدمات بسیاری را به بیماران ارائه می دادند.

‌وی با بیان اینکه از محل سفر وزیر بهداشت ‌۳۰ درمانگاه و خانه بهداشت در دو شهرستان رزن و درگزین احداث و راه اندازی شده است، مطرح کرد: رزن فاقد درمانگاه تأمین اجتماعی بود و این در حالی بود که ۴۲ هزار نفر از جمعیت شهرستان بیمه تأمین اجتماعی بودند و سالیانه ۲۹ میلیارد تومان بیمه پرداخت می کردند و بیمه تنها ۹۰۰ میلیون تومان صرف مردم شهرستان می کرد که با پیگیری لازم سال گذشته درمانگاه تأمین اجتماعی رزن افتتاح شد.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه بیمارستان شهرستان رزن از محل سفر

فرماندار رزن هم از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی این شهرستان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: از این میزان اعتبار، تاکنون ۳۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و برای این طرح اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار پیشرفت فیزیکی فعلی این پروژه را ۴۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: پیش بینی بر این است که عملیات اجرایی پروژه بیمارستان جدید شهرستان رزن براساس قول مساعد وزیر بهداشت که اگر به همین‌میزان اعتباری که استان اختصاص داده، اعتبار تخصیص دهد، ظرف ۱۸ ماه آینده تکمیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته و امسال اعتباری افزون بر ۳۴۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است، تصریح کرد: شهرستان رزن دارای ۲۸ پزشک متخصص بوده که از این تعداد، ۱۴ پزشک امسال اضافه شده‌اند.

غفاری‌آثار افزود: علاوه بر پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی، مرکز جامع خدمات سلامت روستای ملابداق با ۹۰ درصد پیشرفت و با اعتباری افزون بر  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، مرکز جامع خدمات سلامت روستای چایان با ۳۰ درصد پیشرفت و مرکز جامع سلامت سرتجین را می‌توان از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرا در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد.

ظرف ۱۸ ماه آینده پروژه بیمارستان رزن تکمیل می‌شود

مدیر پروژه احداث بیمارستان جدید شهرستان رزن هم اظهار کرد: در حال حاضر دیوار پیرامونی این طرح تکمیل و بخش جزئی دیوار پیرامونی آن به علت نصب تجهیزات هواساز و تجهیرات مکانیکی باقی مانده که در حال انجام است ضمن اینکه دیوار چینی طبقه سوم و چهارم به صورت صددرصد به اتمام رسیده و با دریافت اعتبار این طرح ظرف ۱۸ ماه تکمیل می شود و به بهره ‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان درگزین هم در اسفندماه سال گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: شهرستان درگزین فاقد بیمارستان بوده و اقدام به احداث بیمارستان برای شهرستان نیازمند دریافت مجوزهای صادره از وزارت بهداشت است.

کمیل خواستان اظهار کرد: در فرآیند ساخت بیمارستان مهمترین موضوع مجوزهای صادره از وزارت بهداشت است و اگر وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کند می‌توان نسبت به ساخت بیمارستان در این شهرستان اقدام کرد.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌هایی که در سطح شهرستان داریم، با دریافت ماده ۲۳ از طریق استان احداث پروژه‌ها آغاز می شود اما تنها چیزی که نمی توان نسبت به ساخت آن اقدام و برنامه ریزی کرد، ساخت بیمارستان است که باید وزارت بهداشت مجوز آن را صادر کند.

خواستان با اشاره به فاصله ۱۲ کیلومتری شهرستان درگزین از شهرستان رزن تصریح کرد: مسئولان وقت در زمانی که درگزین جزء شهرستان رزن بوده تصمیم می گیرند مرکزیت در شهر رزن باشد و بیمارستان در رزن ساخته شود و در حال حاضر نیز احداث یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در شهر رزن در دست اجراست.

وی گفت: با توجه به فاصله کم درگزین از رزن احداث چنین بیمارستانی در شهر رزن اقدام بسیار خوبی می‌تواند باشد ضمن اینکه ما نیز در تلاش هستیم با پیگیری لازم نسبت به ساخت بیمارستان در شهر قروه درگزین نیز اقدام کنیم.

خواستان یادآور شد: در حال حاضر در مراکز بهداشتی شهر قروه درگزین و شهرستان درگزین خدماتی که ارائه می‌شود خدمات محدود و در حد خدمات اورژانسی است و نمی‌توانند خدمات بیمارستان‌ها را ارائه کنند و باید به بیمارستان رزن مراجعه شود

به گزارش ایسنا، امیدواریم برای ارائه خدمات هر چه بهتر در حوزه بهداشت و درمان، با تزریق اعتبار لازم به این پروژه شاهد افتتاح این طرح ظرف ۱۸ ماه آینده بنا بر قول مساعد مسئولان امر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha