• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402032717353
  • خبرنگار : 50534

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد

ارتقاء رتبه استان زنجان در اعتبارات هزینه‌ای

ارتقاء رتبه استان زنجان در اعتبارات هزینه‌ای

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در اعتبارات هزینه‌ای، رتبه استان زنجان از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۲۳ ارتقاء پیدا کرده است.

محسن افشارچی پیش از ظهرامروز (۲۷ خردادماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تلاطم اقتصادی بسیاری زیادی در کشور شاهد بودیم که گذر از این وضعیت تنها با برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد دقیق اعتبارات امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به عدم همخوانی بودجه استاتی_ کشوری در آغاز و اتمام پروژه‌ها، افزود: بایستی مدیران استانی نگاه متفاوتی به اخذ و جذب بودجه ستادی داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به تخصیص ۴۹۰ میلیارد تومانی از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان، اضافه کرد: این اعتبار جزو تعهدات استانی بوده و تاکنون حدود ۲۹۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، مصوب تعهد سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار میلیارد تومان برای استان بوده، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد از این اعتبارات تخصیص داشته یعنی ۷۵ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات مثبتی در تحولات بودجه‌ای کشور رخ داده است، ابراز کرد: در همه اعتبارات بودجه‌ای شاهد تغییرات مثبت بودیم و با پیگیری‌های انجام شده، رتبه استان زنجان در اعتبارات هزینه‌ای از ۲۶ به ۲۳، در اعتبارات تملک دارایی از ۲۷ به ۲۶ و در اعتبارات استانی از ۲۶ به ۲۱ ارتقاء پیدا کرده است.

این مسئول به تسریع در انجام پروژه‌های الویت‌دار استان اعم از راه‌ و سدها اشاره کرد و افزود: مدیران در جذب بودجه ستادی تلاش کنند و این مسئله در ارزیابی آن‌ها مدنظر سازمان برنامه و بودجه استان خواهد بود.

افشارچی با تاکید بر اقدام هوشمندانه در رابطه با بودجه‌ریزی برای طرح‌ها در استان، تشریح کرد: در این حوزه نیازمند تغییر نگاه راهبردی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز برای پیشبرد طرح‌ها به جز از منابع بودجه‌ای و استانی باید از طریق مدیران و با جذب اعتبارات ستادی پیگیری شود.

گفتنی است در سفر رییس‌جمهور به استان جمعا ۱۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که بایستی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف طی سه سال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تامین مالی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha