• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402032717455
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی: اقدام جهادی راهکار تحول است

استاندار مرکزی: اقدام جهادی راهکار تحول است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اقدام جهادی همچنان باید با شتاب دنبال شود چراکه تنها راه صحیح حل مشکلات، اقدام جهادی است و تحول جز از این راه ممکن نیست.

فرزاد مخلص الائمه ۲۷ خرداد در گردهمایی جهادگران و سنگرسازان بی سنگر استان مرکزی و کردستان با طرح این سوال که امام راحل چه دیدند که دست به تشکیل نهادهای انقلابی مختلف از جمله نهضت سوادآموزی، کمیته امداد، بنیاد مسکن و... زدند با وجود اینکه همه وظایفی که بر عهده این نهادها قرار گرفت سازمان های متولی داشتند؟ دیوان سالاری بیمار و معیوب از اوایل دهه ۵۰ به شدت در نظام اداری کشور سایه انداخته بود و هنوز بعد از ۵۰ سال هنوز ریشه‌های آن باقی مانده است و همین امر سبب شد امام راحل این اقدامات را انجام دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امام راحل به درستی یک مسیر را تشخیص دادند و مجموعه‌هایی را با حضور جوانان و گروه‌های تحول‌گرا ایجاد کردند و سازمان‌های انقلابی و جهادی با این نگاه شکل گرفت که نقیصه نظام اداری را که مردم از آن نارضایتی داشتند و آسیب دیده بودند، جبران کند.

مخلص الائمه اضافه کرد: این اقدام امام خمینی(ره) انقلاب اداری بود که در کنار انقلاب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، انجام داد تا نقیصه انقلاب اداری برداشته شود. عنوان جهاد و جهادگری که نقل محافل انقلابی در سال‌های اخیر است، یادگار جهادسازندگی است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی توسط سه هزار سنگرساز شهید بی‌سنگر کشور انجام شده گفت: راه اقدام جهادی همچنان باید با شتاب دنبال شود چراکه تنها راه صحیح حل مشکلات، اقدام جهادی است و تحول جز از این راه ممکن نیست.

محمدتقی امان پور، رئیس کانون جهادگران کشور نیز با بیان اینکه مدیریت جهادی در کشور سبب معجزه و تغییر و تحول می شود نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه دانست و گفت: این سرمایه باید حفظ شود، بر این اساس باید از تجربیات پیشکسوتان به نحو مطلوب بهره مند شد.

رئیس کانون جهادگران کشور با تاکید بر اینکه خدمت جهادگران ارزشمند است اضافه کرد: از روز تشکیل جهاد سازندگی بدنبال اقداماتی که توسط این نهاد انجام شد روز به روز مسئولیت های سنگین تری بر عهده او گذاشته شد.

امان پور خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم کشور فقدان صلاحیت حرفه‌ای برای افرادی است که برخی شغل‌ها را قبول می‌کنند، هر فردی مسئولیتی را در جامعه قبول می‌کند باید در حوزه کاری خود تحول ایجاد کند.

علی صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین افزود: فرهنگ جهاد به نام جهادگران به ثبت رسیده و پیشینیان ما کسانی بودند که غبار محرومیت از روستاها ربوده و پشتیبان جنگ بودند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در سنگر تامین امنیت غذایی قرار دارد، گفت: استان مرکزی علی‌رغم صنعتی بودن، جزو ۱۰ استان برتر بخش کشاورزی است به طوری که تولید محصول استراتژیک گندم بیش از نیاز استان انجام شده است. سال گذشته نیز ۲۸۰ هزار تن گندم تولید و ۲۰۰ هزار تن خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این استان در تولید محصولات دامی مانند گوشت قرمز مرغ و تخم مرغ نیز علاوه بر تامین نیاز استان، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مازاد تولید دارد که صادر می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: همچنین استان مرکزی در تولید سایر محصولات کشاورزی جایگاه خوبی داشته و روز به روز در کانال بهره وری قرار دارد. امیدواریم سرعت بهره‌وری افزایش یابد و بتوان معضل بخش کشاورزی که کمبود بهره‌وری است را جبران کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha