• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032717605
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره بهزیستی کاشمر:

به ازای هر ۲ سالمند حتی یک نوزاد هم در کاشمر متولد نمی‌شود

به ازای هر ۲ سالمند حتی یک نوزاد هم در کاشمر متولد نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: متاسفانه اکنون به ازای هر ۲ سالمند هم حتی یک نوزاد هم در این شهرستان متولد نمی‌شود.

اعظم حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعداد طلاق‌های زیر سن ۲۵ سال زنان کاشمری در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، افزود: حدود ۵۳ درصد کسانی که طلاق گرفته‌اند، بین هفت تا ۱۰ سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد.

وی عنوان کرد: اگرچه همیشه گفته می‌شود بیشترین اختلافات در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد اما با آمار ۱۴۰۱ همه مباحث کارشناسی قبلی زیر سوال رفته و برخی پس از پنج سال زندگی مشترک طلاق می‌گیرند.

اغلب کسانی که طلاق می‌گیرند، سنشان کمتر از ۲۵ سال است

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با اشاره به اینکه اغلب کسانی که طلاق می‌گیرند، سنشان کمتر از ۲۵ سال است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از ازدواج‌های زودهنگام دختران به این مساله دامن زده است چون آگاهانه تصمیم به ازدواج نگرفته‌اند.

حسن‌زاده اظهار کرد: دخترانی که در سنین پائین می‌خواهند ازدواج کنند، برای اینکه انتخاب آگاهانه و زندگی ماندگاری داشته باشند، ابتدا باید یکسری مهارت‌ها را آموزش ببینند.

ضرورت ارائه خدمات مشاوره‌ای قبل از طلاق

وی تعداد طلاق‌های زوجین زیر ۲۵ سال در کاشمر را قابل توجه توصیف کرد و گفت: هر کسی که بخواهد طلاق بگیرد، ابتدا باید خدمات مشاوره‌ دریافت کند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با بیان اینکه آمار سازش در کاشمر به نسبت استان از وضعیت بهتری برخوردار و بالای ۲۰ درصد است، خاطرنشان کرد: باز هم با توجه به شرایط شهرستان، بافت مذهبی و فرهنگی خاصی آن، چنین آماری می‌تواند بیش از این‌ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها تمایلی به فرزندآوری ندارند، نرخ فرزندآوری را در شهرستان ۱.۹۲ اعلام اضافه کرد: به دلیل اینکه نسل‌های اواخر دهه‌های ۵۰ و ۶۰ تمایلی به فرزندآوری ندارند، تعداد سالمندان شهرستان رو به افزایش است.

سرعت رفتن به سوی سالمندی را بسیار بالاست

حسن‌زاده سرعت حرکت به سمت سالمندی در کاشمر را بسیار شدید و بالا توصیف و تصریح کرد: اگر وضعیت به همین منوال باشد، به زودی نرخ رشد جمعیت شهرستان منفی می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون به ازای هر ۲ سالمند هم حتی یک نوزاد متولد نمی‌شود؛ هرچند بر این وضعیت شرایط اقتصادی هم تاثیر دارد اما از نظر فرهنگ‌سازی هم عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر اظهار کرد: وضعیت به گونه‌ای است که طی چند سال آینده هیچ جوانی برای نگهداری سالمندان نخواهد بود و به ناچار تعداد مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان باید افزایش یابند.

وی عنوان کرد: اغلب اینگونه تصور می‌شود که برای راه‌اندازی مراکز سالمندان نیازمند دریافت کمک‌های خیرخواهانه نیست اما یکسری سالمندان هستند که خانواده‌های‌شان امکان نگهداری‌شان را ندارند. از همین رو از خیران تقاضا می‌کنیم برای به پایان رساندن پروژه خانه سالمندان شهرستان که ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه‌کاره مانده، کمک کنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه تعداد خانواده‌هایی که امکان نگهداری سالمند را ندارند رو به افزایش است، گفت: در آینده با بحران نگهداری سالمندان مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha