• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032817925
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل بهزیستی استان:

شناسایی ۵۰۰ "کودک کار" در کرمانشاه/ ماهانه ۳ میلیون برای هر کودک‌کار هزینه می‌کنیم

شناسایی ۵۰۰ "کودک کار" در کرمانشاه/ ماهانه ۳ میلیون برای هر کودک‌کار هزینه می‌کنیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۰۰ کودک کار در استان، گفت: فرهنگ کمک کردن مردم موجب افزایش تعداد این کودکان در سطح جامعه شده است.

بهزاد شهبازی در گفت و گو با ایسنا، از شناسایی بیش از ۵۰۰ کودک کار در سطح استان خبر داد و افزود: آمار دقیقی از تعداد کودکان کار استان در دسترس نیست و این تعداد مربوط به کودکانی است که شناسایی شده‌اند.

شهبازی با بیان اینکه تعداد کودکان کار استان تفاوت معناداری با بسیاری استانها دارد، گفت: این امر به فرهنگ برخی خانواده‌های کرمانشاهی مربوط می شود که بچه‌های خود را از سن پایین راهی بازار کار می‌کنند.

وی افزود: از طرفی فرهنگ مردم استان در جهت کمک به این کودکان، موجب تولید بیش از پیش کودکان کار شده است.

وی افزود: مردم کرمانشاه به دلیل روحیه لطیفی که دارند، به این کودکان که عمدتا سر چهارراه ها فعالیت می کنند کمک می‌کنند و همین امر موجب شده خانواده این کودکان و بعضا باندهای مافیایی که آنها را به کار گرفته، این کودکان را جهت کسب درآمد بیشتر به ادامه کار مجبور کنند.

شهبازی گفت: برخی از این کودکان که سرچهارراه‌ها کار می کنند، ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند و خانواده این کودکان و باندهای مافیایی از این درآمد نمی‌گذرند.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه دو تا سه میلیون تومان برای هر کودک کار در زمینه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ... هزینه می کنیم، اما این میزان درمقابل درآمد آنها ناچیز است، بنابراین این کودکان به اجبار مجددا به بازار کار برگردانده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه حل معضل کودکان کار را منوط به تغییر فرهنگ در این زمینه دانست و افزود: یکی از اقدامات اساسی در زمینه رفع معضل کودکان کار این است که به مردم آموزش دهیم به این کودکان کمک نکرده و از آنها خریدی نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از این کودکان جذب باندهای مافیایی می‌شوند و درآمدهای خوبی را برای آنها کسب می کنند و همین امر موجب می شود اجبار کار برای آنها تداوم یابد.

شهبازی با اشاره به فعالیت دو مرکز روزانه ویژه کودکان کار در استان گفت: در این مراکز بحث آموزش و تحصیل این کودکان پیگیری می شود و مهارت هایی هم به آنها آموزش داده می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مراکز به خانواده این کودکان هم خدمات مددکاری ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha