• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032818385
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

۳۶ هکتار گلخانه در کاشان ایجاد شده است

۳۶ هکتار گلخانه در کاشان ایجاد شده است

ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از عوامل افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که تاکنون ۳۶ هکتار گلخانه در شهرستان کاشان ایجاد شده است که تلاش می‌کنیم این رقم افزایش پیدا کند.

وحید انصاری، امروز(یکشنبه،۲۸ خرداد) در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی یکی از راه‌های افزایش تولید محصولات کشاورزی در سطح زیر کشت است که تاکنون ۵۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان زیر کشت گیاهان نعنا، شوید، بیدمشک و خارشتر قرار دارد که حدود ۱۹ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی افزود: توسعه کشت گیاه «کَوَر» به عنوان یک محصول کم آب بر و پربازده از جمله سیاست‌های ترویج کشت جایگزین در منطقه کاشان است که با همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی کاشان، تصریح کرد: مرمت ۵۲ رشته قنات با هدف حفظ منابع آب و حفظ اشتغال با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال انجام شد که ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض دولتی و بقیه آن آورده مردم بوده است.

انصاری با اشاره به اهمیت مدرنیزه کردن کشاورزی گفت: سیستم آبیاری نوین در ۱۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کاشان با صرف ۴۳ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است که ۲۸ میلیارد آن اعتبار بلاعوض دولتی بوده است.

وی گفت: جاری شدن سیل هفته گذشته در بخش برزک و مرکزی باعث ۷۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و تأسیسات کشاورزی شد که شامل ۲۵ کیلومتر جاده، ۱۰ چشمه و دو قنات است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان، افزود: دشت کاشان یک منطقه با بحرانی آبی است و شرایط آبیاری باغ و مزرعه باید اصلاح شود که سیستم آبیاری تجمیعی در۵۰ درصد از زمین‌های کشاورزی کاشان انجام شده است و پوشش کامل آن در حال برنامه‌ریزی است.

انصاری تصریح کرد: کشاورزی را نمی‌توان تعطیل کرد، ولی می‌توان الگوی کشت را اصلاح کرد که نیازمند گذشت زمان و برنامه‌های خاصی است که در سیاست‌های جهاد کشاورزی طراحی شده است و به مرور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha