• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402032919283
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر با شیوه ویژه انجام شود

امر به معروف و نهی از منکر با شیوه ویژه انجام شود

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این دو فریضه الهی باید با شیوه ویژه انجام شود، گفت: بعضی کشورها برای این فریضه وزارتخانه دارند بنابراین وجود وزارت امر به معروف و نهی از منکر هم ضروری است.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، با بیان اینکه خداوند، حد و حدودی را برای انسان تعیین کرده است اظهار کرد: کسی که واجبات الهی را ترک کرده و مرتکب محرمات شود در واقع حدود الهی را رعایت نکرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آمران به معروف و ناهیان از منکر را حافظان حدود الهی دانست و تصریح کرد: خداوند ۶ صفت را برای حافظان حدود الهی تعیین کرده است؛ کسی که می‌خواهد آمر به معروف و ناهی از منکر باشد باید خودش توبه‌کننده، اهل اصلاح خود، بنده خوب خدا و شاکر باشد و آنچه که می‌گوید در جهت کسب رضای خدا باشد و احساساتی عمل نکند و لذا کسانی که در راس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند باید خودشان این ویژگی‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت بیان دستاوردها و خوبی‌های نظام اسلامی در جهت تحقق جهاد خاطرنشان کرد: اکثر گردشگرانی که به ایران می‌آیند، از مواهب این کشور شگفت‌زده می‌شوند.

امام جمعه رشت ادامه داد: طبق آموزه‌های دینی، مسلمانان بهترین امت هستند زیرا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و این فریضه بزرگترین سلاح مسلمانان است که متاسفانه از ما گرفتند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر و مغفول ماندن این دو فریضه الهی تصریح کرد: تمام اعمال خوب انسان حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریاست.

آیا الله فلاحتی با بیان اینکه تمامی واجبات در سایه امر به معروف و نهی از منکر عملی می‌شوند افزود: امر به معروف و نهی از منکر موجب افزایش امنیت در اجتماع، دستیابی به رزق حلال و سامان‌بخشی امور خواهد شد و اگر منکرات نهی شود کسی دنبال حرام نمی‌رود و ظلم نخواهد کرد.

وی حل مشکلات اقتصادی مردم و عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر، از دشمنان انتقام گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: بعضی کشورها برای این فریضه وزارتخانه دارند بنابراین وجود وزارت امر به معروف و نهی از منکر هم ضروری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این دو فریضه الهی باید با شیوه ویژه انجام شود خاطرنشان کرد: دشمن بسترهای متعددی ایجاد کرده تا ما در عملی کردن این فریضه موفق نباشیم اما ما هم با شیوه خودمان حرکت خواهیم کرد.

وی کشف حجاب زنان در خیابان‌ها را جزو نقشه‌های دشمن دانست و با بیان اینکه باید نقشه دشمن را بخوانیم، عنوان کرد: اکثر افرادی که اینگونه در خیابان و معابر حضور پیدا می‌کنند با نقشه و حساب شده می‌آیند و بخش اندکی فریب خورده هستند.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید نیروهایتان را در عرصه میدانی آماده نگه دارید؛ دستگاه‌های مختلف هم در حال کار جهت جمع شدن بساط کشف حجاب هستند و برنامه دارند و خروجی و نتیجه کارها هم بررسی خواهد شد؛ البته نمی‌توان همه چیز را علنی کرد اما در حال کار هستیم و این بساط جمع خواهد شد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی توانست بزرگترین قدرت پوشالی جهان را از غرب آسیا بیرون کند و در کشورهای عراق، سوریه و لبنان میدان‌دار هستیم و کشورهای آمریکای لاتین نیز امروز حیاط خلوت نظام اسلامی هستند و بیخ گوش آمریکا، به ونزوئلا نفت صادر کردیم و نیروی دریایی ارتش نیز هزاران کیلومتر دور زمین سفر کرد و همه این‌ها نشانه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت کار فرهنگی و زیربنایی خاطرنشان کرد: برای جمع شدن بساط کشف حجاب، کار سلبی ضرورت دارد زیرا دشمن با تمام قوا به جنگمان آمده است؛ به همین خاطر قوای سه گانه درصدد هستند با عملیات سلبی این پدیده شوم را جمع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha