• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402033019815
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

کاهش آب دریای خزر چالش مهم در سیستم خنک کاری نیروگاه شهید سلیمی است

کاهش آب دریای خزر چالش مهم در سیستم خنک کاری نیروگاه شهید سلیمی است

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک کاری، فرسودگی بخشی از لوله های بویلر واحدهای بخار و کمبود آب مصرفی واحدها به عنوان مهمترین موانع و محدودیتهای تولید نیروگاه نکا یاد کرد و گفت: عملیات رفع نواقص طراحی و ارتقاء بازدهی سیستم آب شیرین کن دریا و همچنین لایروبی حوضچه آبگیر نیروگاه از سوی شرکت تولید نیروی شهیدسلیمی در حال اجراست که در صورت تعویض لوله های بویلر که از قضا اصلی‌ترین مانع محدود کننده تولید است و به دلیل شرایط ارزی کنونی نیازمند هزینه بسیار بالایی است، توان تولید واحدهای بخاری در صورت گازسوز بودن می‌تواند به حدود ۴۰۰ مگاوات ارتقاء یابد.

نوراله ادبی فیروزجائی امروز در طی بازدید نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد فزاینده مصرف برق کشور و ناترازی نیاز و تولید، به طرح چالشهای اساسی نیروگاه و ضرورت نگاه ویژه تر و حمایت همه مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات بیشتر به صنعت برق برای برون رفت از مشکلات پرداخت. 

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید و نقش نیروگاه نکا در صنعت برق، حفظ جایگاه این نیروگاه را مستلزم نگاه ویژه در سطح کلان دانست و افزود: در آستانه ۴۴ سالگی واحدهای بخاری نیروگاه قرار داریم و تجهیزات نیروگاه به دلیل عمر بالا دچار فرسودگی شدند و نیازمند بازسازی و بهینه سازی هستند که تأمین هزینه سنگین آن از توان نیروگاه خارج است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در زمینه تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه و رفع محدودیتهای تولید در نیروگاه ها به وزارت نیرو کمک کند.

تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی

نماینده مردم شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا اظهارکرد: این نیروگاه با ظرفیت بالای تولید انرژی یکی از سرمایه های بزرگ ملی و از صنایع شاخص استان مازندران است که نقش مهم در تولید و تأمین برق مورد نیاز شبکه دارد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به رشد تقاضای مصرف انرژی منطقه، بر ضرورت تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه تأکید کرد و گفت: برای تأمین نیاز منطقه و حفظ جایگاه ممتاز این نیروگاه همه ما باید تلاش کنیم تا با اجرای طرح توسعه، پیشتازی کمی و کیفی نیروگاه نکا در صنعت برق حفظ شود.  

نماینده مردم شرق مازندران با بیان خرسندی از اینکه نیروهای توانمند و متخصص این نیروگاه توان و اراده لازم برای حل مشکلات موجود را دارند، آمادگی خود را برای همکاری و کمک در راستای تسهیل امور و پیگیری رفع چالشهای نیروگاه اعلام کرد.

همچنین در این نشست امیر یوسف فولادی مدیرعامل شرکت تولید نیروی شهیدسلیمی نیز گزارشی از برنامه های شرکت متبوع در خصوص تأمین آب سیستم خنک کاری نیروگاه ارائه کرد.

شریعتی در پایان از حوضچه های آبگیر واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت کار پروژه های مذکور قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha