• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402033019986
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عدم فرهنگ سازی، نگاه‌های مثبت را نسبت به ازدواج گرفته است

عدم فرهنگ سازی، نگاه‌های مثبت را نسبت به ازدواج گرفته است

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه مثبت نسبت به ازدواج به دلیل عدم فرهنگ‌سازی درست وجود ندارد، گفت: در آینده نزدیک در خراسان جنوبی مرکز فعال انتخاب همسر ایجاد خواهد شد.

محسن قطبی، امروز سه شنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: حدود ۲ تا ۳ هزار جوان کارمند مجرد در استان داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اقتصاد بحث اول در حوزه اردواج و تشکیل خانواده نیست، افزود: موضوع اصلی گره‌های ذهنی است که در بین جوانان وجود دارد و در بین خانواده‌ها نیز اشاعه پیدا می‌کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: جشنواره مطلع مهر با حضور ۲۰۰ کارمند مجرد ادارات برگزار شد و طی آن تعدادی از اساتید و مشاوران مجرب، آموزش‌های لازم را در مورد اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری در کارگاه مربوطه ارائه کردند.

قطبی تصریح کرد: نگاه مثبت نسبت به ازدواج به دلیل عدم فرهنگ‌سازی درست وجود ندارند و جوانان خوراک خود را از فضای مجازی که در دست دشمن بوده می‌گیرند و یا گزینه مناسب با شرایط خود را پیدا نکردند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر تسهیل‌گری ازدواج، بیان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان با رویکرد آگاهانه، به‌موقع، آسان و پایدار در دستور کار است.

وی با بیان اینکه روز به روز شرایط اشتغال در استان به وجود می‌آید، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نیازمند همت دستگاه‌های متولی به ویژه رسانه‌ها است.

قطبی تصریح کرد: امسال جشن‌های وصال در تمام شهرستان‌ها و حتی برخی شهرها با تجلیل از ۱۹ نفر از فعالین و خادمین حوزه ازدواج، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه ازدواج و زوجین دارای ویژگی‌های خاص برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان کشور مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی در سراسر کشور بیان کرد: براساس این مصوبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی خود از قبیل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها و تالارها را برای برگزاری جشن ازدواج زوجین به کمیته سامان ازدواج شهرستان‌ها معرفی کنند.

قطبی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه احصاء، بازنگری و بررسی شده است که مکان مناسبی برای برگزاری ازدواج جوانان باشد و با رفع نواقص در پورتال فرمانداری‌ها برای ازدواج جوانان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع از ابتدای امسال ۱۶۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان وام ازدواج به متقاضیان استان پرداخت شده است یادآور شد: در این مدت ۱۸ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج خود را اخذ کردند که انتظار بیشتری از بانک‌ها برای پرداخت این وام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha