• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402033120273
  • خبرنگار : 50039

ازدواج؛ آسان و آسمانی/ ۶

آغاز زندگی مشترک ۱۴ زوج بندرترکمن با طعم سادگی و صداقت

آغاز زندگی مشترک ۱۴ زوج بندرترکمن با طعم سادگی و صداقت

ایسنا/گلستان همزمان با آغازین روزهای هفته ازدواج، ۱۴ زوج جوان بندرترکمن زندگی مشترک خود را با برپایی جشنی ساده در اسکله این شهر تاریخی آغاز کردند.

نورمحمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سالروز ازدواج مولای متقیان امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج، اظهار کرد: بی‌شک زندگی‌های موفق با آموزه‌های دینی و ایمان قلبی پایدار است.

سرپرست فرمانداری بندرترکمن با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اعتقادات و باورهای قلبی به دین مبین اسلام داریم و به همین دلیل باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در خانواده‌ها حاکم و برقرار کنیم، ادامه داد: ازدواج امری مقدس است و همان گونه که خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) فرموده است «با ازدواج دین کامل می‌شود» بنابراین باید عوامل ازدواج شناسایی و شرایط آن در جامعه فراهم شود.

وی همدلی، صفا و صمیمیت را لازمه ایجاد فضایی آرام در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مقوله «ازدواج» به عنوان یک اصل مهم در اسلام معرفی شده است و باید همگان به سنت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) عمل کنند زیرا عزت و شکوه آینده جامعه مرهون سلامتی و صیانت از نیروی جوان کشور است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در برگزاری جشن‌های ازدواج آسان علاوه بر درایت زوجین، حمایت و تشویق‌های والدین و نزدیکان بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده جشن ازدواج ۱۴ زوج جوان بندرترکمن با برپایی مراسمی ساده در اسکله شهرستان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در آیین ازدواج ۱۴ زوج جوان بندرترکمن، «حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر جلالی» مدیر مجمع ملی خیرین ازدواج کشور و نیز جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم و خانواده های زوجین حضور داشتند که با اجرای ویژه برنامه‌هایی از قبیل موسیقی سنتی، مسابقه کودکان، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان و اهدای جهیزیه به زوجین همراه بود.

گفتنی است جشن‌های وصال در تمامی ۱۴ شهرستان استان گلستان و دو روستای «رودبار» آزادشهر و «باغ گلبن» گرگان با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ایجاد نشاط اجتماعی میان جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha