• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402033120300
  • خبرنگار : 50039

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان خبر داد:

حمایت از سرمایه‌گذاران احداث آب‌شیرین‌کن در گلستان

حمایت از سرمایه‌گذاران احداث آب‌شیرین‌کن در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان با تأکید بر اینکه مردم استان باید به سازگاری با کم‌آبی حرکت کنند، گفت: بخش وسیعی از آب شرب گلستان برای سیراب کردن دام، کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود.

ایرج حیدریان صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که در آستانه آغاز هفته صرفه‌جویی آب برگزار شد، اظهار کرد: منابع تأمین آب گلستان از آب‌های زیرزمینی ۲۳ درصد وسعت استان است و باید با احساس مسئولیت اقدامات اساسی در زمینه مدیریت آب صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه وقت آن رسیده است که در حوزه کشاورزی برنامه سازگاری با کم‌آبی اعمال شود، ادامه داد: ارزش مادی آب عرضه شده به مردم حفظ نشده است و به همین دلیل وقتی فراخوان سرمایه‌گذاری صادر می‌شود مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و اگر بخواهیم از حضور سرمایه‌گذاران بهره‌مند گردیم باید مشوق‌هایی را برای آنها قائل شویم.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان از صدور مجوز آب‌شیرین‌کن در چند نقطه از استان خبر داد و گفت: اگر سرمایه‌گذار بپذیرد که ظرف سه سال تأسیسات آب‌شیرین‌کن را بسازد و به بهره‌برداری برساند خطوط انتقال، احداث سد، آب لب‌شور و دریا و دیگر اقدامات با خروج از طرح به موازات انجام می‌شود.

وی حرکت به سمت سازگاری با کم‌آبی در استان را غیرقابل کتمان دانست و افزود: باید با فرهنگ‌سازی در حوزه «تأمین آب» و چگونگی «مصرف» توازن ایجاد شود.

حمایت از سرمایه‌گذاران احداث آب‌شیرین‌کن در گلستان

آب شرب روستای سقرتپه صرف سیراب کردن دام می‌شود

حیدریان میزان تأمین آب شرب برای روستاهای استان را ۱۷۱ لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در روستایی «سقرتپه» به ازای هر نفر ۴۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز  مصرف می‌شود و بخش وسیعی از آب شرب را برای سیراب کردن دام استفاده می‌کنند که این اقدام فاجعه است.

وی استفاده از آب شرب در آبیاری اراضی کشاورزی را از دیگر چالش‌های موجود در استان دانست و تصریح کرد: باید اقدام اساسی در مدیریت مصرف آب صورت پذیرد که در این بخش همه دستگاه‌های اجرایی باید نقش ایفا کنند.

این مقام مسئول بازچرخانی آب در صنعت را از الزامات عنوان و بیان کرد: باید مصرف در حوزه کشاورزی و صنعت کنترل شود تا همانند دیگر کشورها بتوانیم چالش و بحران کم‌آبی و خشکسالی را پشت سر بگذاریم.

وی از صدور سامانه پیامکی برای برقراری ارتباط بین خبرنگاران و روابط عمومی آب‌منطقه‌ای گلستان خبر داد و گفت: مدیریت در این حوزه چندوجهی است و تلاش می‌کنیم بهترین نسخه مدیریتی و عملیاتی را ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان اتحاد، تعامل و انسجام را مقدمه پیشرفت دانست و تصریح کرد: استان گلستان ۱۱۰ هزار مترمکعب اراضی شیب‌دار دارد و باید راهکار اساسی و منابع لازم برای حل بحران رسوب‌گیری انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha