• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402033120519
  • خبرنگار : 50570

/سانس نقد/

فسیل، فیلمی برای تمام اقشار جامعه

فسیل، فیلمی برای تمام اقشار جامعه

ایسنا/خراسان رضوی منتقد و کارگردان سینما گفت: فسیل جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که می‌تواند طبقه عام، متفکر، هنرمند و دانشجو را راضی و نمره قابل قبولی کسب کند.

ناصر سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باید به سازندگان فیلم سینمایی فسیل تبریک گفت که توانستند مخاطب را به سینما بکشند و چراغ سینما را روشن کنند. سینمای امروز ایران علاوه بر فیلم‌هایی چون دسته دختران و ملاقات خصوصی به فیلم‌هایی مانند فسیل نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه سینما به همه اقشار جامعه تعلق دارد، ادامه داد: باید بتوانیم جوابگوی نیاز مخاطبان باشیم و به سمت سینمای تامل و تفکر پیش رویم؛ نویسندگان و کارگردانان تازه‌کار نیز باید سعی کنند تا با ساخت فیلم‌هایی در ژانرهای متفاوت طبقه متوسط و طبقه دگراندیش جامعه را راضی کنند.

این منتقد سینما با اشاره به داستان فیلم فسیل عنوان کرد: امروز در دنیا فیلم‌های کمدی بیشترین مخاطب را دارند و در سینمای ایران نیز شرایط همین‌گونه است. بر همین اساس کارگردانان و نویسندگان باید تلاش کنند در فیلم‌های کمدی نگاه جدید در حوزه قصه و پرداخت‌های کارگردانی داشته باشند.

سهرابی افزود: فسیل جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که می‌تواند طبقه عام، متفکر، هنرمند و دانشجو را راضی و نمره قابل قبولی کسب کند. همچنین به عقیده من بهرام افشاری می‌تواند در سینمای کمدی حرف‌های جدیدی داشته باشد و با ایفای نقش خود تمام  قشرها را راضی کند.

وی در خصوص ایده اولیه فیلم سینمایی فسیل اظهار کرد:  فسیل ریتم بسیار خوبی دارد و باعث خستگی مخاطب نمی‌شود که رعایت تمام این موارد در کنار هم می‌تواند منجر به ساخت یک فیلم سینمایی استاندارد شود. شاید فسیل در برخی از موارد لنگ بزند اما این فیلم با توجه به بازی بهرام افشاری و کارگردانی کریم امینی توانسته موفق ظاهر شود.

این منتقد سینما در خصوص عوامل این فیلم تصریح کرد: حضور کارگردان جوان و خوش فکری چون کریم امینی در فیلم  سینمایی فسیل نشان می‌دهد که او علاوه بر فیلم‌های کمدی در سینمای جدی نیز می‌تواند موفق باشد. بازی هنرمندان در حد استاندارد است و بهرام افشاری به عنوان بازیگر نقش اصلی داستان با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.

سینما آیینه تمام‌نمای جامعه

سهرابی با بیان اینکه سینما مانند آیینه‌ای بیانگر چالش‌های جامعه است، گفت: هنرمندان باید تمام مشکلات جامعه را در آثار تولیدی خود منعکس کنند؛ یک نقاش در تصویری که می‌کشد، یک عکاس در عکسی که ثبت می‌کند و از همه مهمتر سینماگر با جذابیتی که هنر هفتم دارد، می تواند مخاطب را جذب کند و نباید از این مساله غافل ماند. سینمای ما علاوه بر فیلم‌هایی چون فسیل به فیلم‌هایی مانند دسته دختران برای نشان دادن سلحشوری زنان و دختران در هشت سال دفاع مقدس نیز نیاز دارد.

وی در خصوص وضعیت سینمای کشور اظهار کرد: پس از تجربه کرونا و ناآرامی‌های گذشته در کشور سینما نیاز به دوران گذار دارد. باید به سینما فرصت بیشتری داد تا تولید و عرصه در این صنعت به ثبات برسد و سینماگران بتوانند فیلم‌های خوبی تولید کنند و سرمایه‌گذاران نیز بدون دغدغه وارد این حیطه شوند. در این حوزه پلتفرم‌ها رقیب سرسختی برای سینما هستند و این صنعت باید برای رقابت آماده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha