• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040100132
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان خبر داد:

فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی در اردستان ‌

فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی در اردستان ‌

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: ۱۵۰ هیئت مذهبی در شهرستان اردستان شناسایی شدند که ۷۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت شده است.

حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد، شامگاه ۳۱ خرداد در نشست خبری، اظهار کرد: جایگاه اداره تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته تغییر کرده و با توجه به مسائل و مسئولیت‌هایی که بیشتر شده، عملکرد این اداره در بین مسئولین و جامعه تاثیرگذار شده است.

وی افزود: اهدافی که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند موضوعاتی همچمون جهاد تبیین، عفاف و حجاب، فرزندآوری و جوانی جمعیت، بانوان و نوجوانان و جوانان است و سیاست‌هایی این سازمان با تعامل با دیگر دستگاه‌ها به این سمت حرکت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های این اداره به‌صورت مشارکتی با دیگر ادارات و ارگان‌ها اجرا می‌شود، گفت: تلاش خواهیم کرد برنامه‌های ادارت تبلیغات به گونه ای اجرا شود که فرهنگ دینی در سطح جامعه تبلیغ و فرهنگ سازی شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده است، اکنون ۳۵ روحانی در سطح شهرستان حضور دارند و این افراد به‌صورت هدفمند و برگزاری جلسات هفتگی بین آنها خوراک‌های فرهنگی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که روحانی‌های سطح شهرستان در ادارات شهرستان نمازجماعت برگزار کنند و اکنون در اکثر ادارات شهرستان برپا می‌شود، گفت: همچنین با تعاملی که با برخی واحدهای صنعتی انجام دادیم برخی روزها نمازجماعت در کنار پرسمان دینی در واحدهای صنعتی برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان ۷ کانون فرهنگی تبلیغی وجود دارد که این مجموعه‌ها کاملاً مردم نهاد هستند و از بطن مردم تغذیه می‌شوند. همچنین تشکل‌هایی مانند شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان زیر نظر اداره تبلغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ۱۵۰ هیئت مذهبی در شهرستان اردستان شناسایی شدند و اطلاعات آنها جمع آوری شده است که ۷۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت شده است، گفت: هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در ترویج موضوعات دینی به ویژه مناسبت‌های مذهبی دارند. همچنین ۱۲۵ مداح خواهر و برادر در این شهرستان شناسایی و کارت مداحی دریافت کردند و فعالیت آنها سطح بندی شده است.

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی در حد توان و بنیه اقتصادی که در اختیار دارد سال گذشته با رایزنی‌های انجام داده حدود ۲۵ تن برنج، ۸ تن گوشت، ۱۰ تن شکر، ۸ تن مرغ و اقلام فرهنگی و مذهبی را بین هیئت مذهبی شهرستان توزیع کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: یکی از موضوعات مذهبی و تبلیغی که در شهرستان اردستان رها شده بود و گاهی مواقع مورد گلایه مردم و مسئولین قرار می‌گرفت ایستگاه‌های صلواتی بود که اداره تبلیغات اسلامی تصمیم گرفت ایستگاه‌های صلواتی سطح شهرستان را ساماندهی کند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه حدود ۲۸ ایستگاه صلواتی در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند، گفت: از آنجایی که برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بعضی از نقاط سطح شهر موجب نارضایتی شهروندان از جمله ترافیک شهری و همچنین احتمال حادثه برای شهروندان را به دنبال دارد لذا باید تمامی موکب‌داران نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha