• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040301329
  • منبع : نمایندگی همدان

برخورد با ۴۰ پزشک متخلف همدانی به علت عدم استفاده از کارتخوان

برخورد با ۴۰ پزشک متخلف همدانی به علت عدم استفاده از کارتخوان

ایسنا/همدان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از برخورد با ۴۰ پزشک متخلف به علت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان خبر داد.

حسین نجفی شنبه ۳ تیر در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: اصناف و پزشکان مکلف هستند کارتخوان داشته و به سامانه مؤدیان مالیاتی وصل شوند و عدم استفاده از دستگاه کارتخوان، جرم و خلاف اخلاق حرفه‌ای است.

نجفی اضافه کرد: این موضوع را به جد پیگیری کردیم و با بیش از ۴۰ نفر از پزشکان متخلف برخورد شده اما کماکان گزارش‌هایی داریم و آنها را پیگیری می‌کنیم.  

وی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در حوزه خانواده و آسیب‌های این بخش، مطرح کرد: پیش‌تر، نحوه ملاقات فرزندان حاصل از طلاق در کلانتری‌ها صورت می‌گرفت که محیط مناسبی نبود اما الان در شش شهرستان موفق شدیم مراکز مهر خانواده که متناسب با روحیه اطفال است را دایر کنیم تا این ملاقات در محیط مناسبی انجام گیرد همچنین در این محیط، آسیب‌ها توسط مشاوران به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: ۱۹ دفتر حمایت از زنان و خانواده در استان راه اندازی شده و کلیه همکاران قضایی، زنان بدسرپرست و بی سرپرست نیازمند که وضعیت مخاطره‌آمیز دارند را به دفتر معرفی می‌کنند. 

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره قبل از طلاق مطرح کرد: زوجین قبل از طلاق به این مراکز مراجعه می‌کنند، در صورتی‌که امکان ادامه زندگی وجود داشته باشد، مشاوره‌های لازم انجام می‌شود اما اگر شرایط ادامه زندگی وجود نداشته باشد، مداخلات لازم انجام می‌گیرد و مشاوره ادامه زندگی ارائه شده تا به بهترین شکل ممکن جدا شوند به طوریکه طی دو سال اخیر ۳۲۰۶ فقره خدمات مشاوره در این حوزه انجام گرفت که ۱۹ درصد منتج به مصالحه شده است. 

وی با بیان اینکه دادگاه اطفال در استان راه اندازی شده است، اظهار کرد: ۶۴ مشاور در سطح استان داریم که در تمام پرونده‌های مربوطه حضور دارند. ۶۲۴ پرونده شکل گرفته است و حداقل در هر پرونده سه جلسه مشاوره دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha