• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040401607
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

انتقاد فرماندار تیران و کرون از عدم احداث مسکن توسط مالکان

انتقاد فرماندار تیران و کرون از عدم احداث مسکن توسط مالکان

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بعضی از افراد زمین دولتی گرفته ولی ساخت و ساز نمی‌کنند، گفت: این تعلل موجب بروز مشکل شده که باید سریع‌تر به تعهد خود عمل کنند.

علی محمدی کیا، عصر(شنبه،۳ تیرماه) در گردهمایی هفته ملی ازدواج در محل فرمانداری تیران و کرون اظهار کرد: بخشی از اقدامات تسهیل شرایط برای ازدواج باید از سوی مسئولان انجام شود که دولت سیزدهم با پایه‌گذاری نهضت ملی مسکن و طرح‌های تشویقی جوانی جمعیت پیشگام شده اما مردم باید در این خصوص سهم خود را ایفا کنند.

وی افزود: بعضی از افراد مالک زمین دولتی بوده و در انجام تعهد خود برای ساخت مسکن تعلل می‌کنند که این موضوع موجب بروز مشکل شده و در صورت عدم همکاری مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون ادامه داد: اختصاص زمین برای احداث مسکن در شهرهای تیران و رضوانشهر از توابع این شهرستان صورت گرفته و در عسگران نیز با استفاده از مازاد زمین‌های اداری در این خصوص اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختصاص زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در این منطقه انجام شد، تصریح کرد: یکصد نفر از افراد واجد شرایط در قرعه‌کشی از این فرصت استفاده کردند و مابقی نیز با تأمین زمین از این هدیه دولت بهره‌مند می‌شوند.

به گفته محمدی کیا،  ۱۴۳ خانوار دارای سه فرزند تاکنون در این شهرستان برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه برای ثبت نام خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که کودک آن‌ها متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد باشد، باز بوده و امکان ثبت‌نام وجود دارد.

فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: زمین‌ها به قیمت منطقه‌ای و آماده‌سازی تحویل افراد واجد شرایط می‌شود که هزینه آن را به صورت اقساطی طی هشت سال پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص ازدواج آسان نیز گفت: بعضی از خانواده‌ها در ازدواج فرزندان خود سخت‌گیری نداشته‌اند و شرایط را تسهیل کرده‌اند که ۶ زوج با این مشخصه شناسایی و از آنان تجلیل می‌شود.

محمدی کیا در این خصوص گفت: ازدواج در سن پایین، مهریه پایین و کاهش هزینه‌های مناسک ازدواج در این خانواده‌ها مشهود و موجب شکل‌گیری زندگی آسان شده است.

وی به همت خیران برای ازدواج نیز اشاره و اظهار کرد: تهیه جهیزیه و کمک به اشتغال و شکل‌گیری زندگی زوج‌های جوان در هفته ملی ازدواج در دستور کار است.

به گفته فرماندار تیران و کرون، آموزش پیش از ازدواج، حین ازدواج و سبک‌های فرزند پروری از برنامه‌های حوزه ازدواج است که در سطح شهرستان توسط مؤسسات مردم‌نهاد، مراکز مشاوره و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و این آموزش‌ها توانسته در شناخت، تفاهم و کاهش طلاق نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha