• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402040603833
  • خبرنگار : 50026

قول پیگیری وزیر ارشاد برای ساخت پروژه‌های فرهنگی خراسان جنوبی

قول پیگیری وزیر ارشاد برای ساخت پروژه‌های فرهنگی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ساخت تالار بزرگ شهر، تجهیز سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ شهر بیرجند، دستور پیگیری و انجام داد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی سه شنبه ۶ تیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و مسائل فرهنگی حوزه انتخابیه را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش ایسنا، وی در این دیدار اظهار کرد: شهرستان بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی و با وجود داشتن پیشینه غنی فرهنگی همچون علما، مفاخر، مشاهیر و هنرمندانی در عرصه ملی و بین المللی، از لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بسیار ضعیف است.

خسروی افزود: در این خصوص ساخت تنها پروژه ملی تالار بزرگ شهر، به عنوان پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد که در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت داشته است، ضروری است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین بر تجهیز سالن آمفی تئاتر علامه فرزان با پیشرفت ۶۰ درصدی و خانه فرهنگ با پیشرفت ۸۷ درصدی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی قرن هشتم و نهم هجری و نویسنده خاوران نامه است، اظهار کرد: خاوران نامه ابن حسام به عنوان یکی از بهترین نمونه های حماسه دینی و نشانگر تثبیت مذهب شیعیان است که تحت تاثیر شاهنامه فردوسی، به بیان داستان های مذهبی، آثار تاریخی اسلام و رشادت‌های حضرت علی(ع)، پرداخته است.

خسروی بیان کرد: با توجه به تاثیرپذیری ابن حسام از فردوسی، برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی « از طوس تا خوسف» برنامه ریزی شده که برای برگزاری این رویداد نیازمند اعتبار هستیم.

وی در خصوص حوزه فرهنگی شهرستان درمیان نیز گفت: شهرستان درمیان به عنوان یک شهرستان مرزی و با وجود اقوام و مذاهب مختلف، هیچگونه مجتمع فرهنگی و هنری ندارد که با توجه به هجمه‌های دشمن برای اینگونه مناطق کشور، ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری، به خصوص مجتمع فرهنگی و هنری ضروری است که در این زمینه هم نیازمند حمایت هستیم.

خسروی با اشاره به مرزی بودن شهرستان درمیان و وجود مذاهب تشیع و تسنن در این شهرستان، افزود: با هدف انسجام بخشی و وحدت مردم، برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان و همچنین رویداد قرآنی و شعر وحدت به صورت استانی ضروری به نظر می‌رسد که برای برگزاری این دو رویداد، نیازمند تامین هزینه هستیم. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه، نسبت به ساخت تالار بزرگ شهر، تجهیز سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ شهر بیرجند، دستور پیگیری و انجام داد.

وی همچنین در خصوص ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درمیان و کمک به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان، قول مساعد داد.

اسماعیلی همچنین ضمن موافقت با ارتقاء نمایندگی فرهنگ و ارشاد خوسف به اداره فرهنگ و ارشاد، برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری این شهر و کمک به برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی « از طوس تا خوسف» قول همکاری داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha