• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402040603927
  • خبرنگار : 50188

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:

امهال وام‌های کشاورزی را دنبال می‌کنیم/ تولید نقره و سلنیوم بزودی در کرمان

امهال وام‌های کشاورزی را دنبال می‌کنیم/ تولید نقره و سلنیوم بزودی در کرمان

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان یکی از مشکلات کشاورزان را بحث امهال وام‌های کشاورزی برشمرد و تأکید کرد: برای امهال واقعی این وام‌ها تلاش می‌کنیم و در حال پیگیری هستیم.

امیر حسن زاده ششم تیرماه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رشد و تولید در فضای کشور حاکم است و باید شکرگزار باشیم اما در کنار آن باید به رفع معضلات و آسیب‌ها نیز پرداخت.

وی مهمترین مسئله تولید را گره در بازاریابی دانست و افزود: تولیدات خوبی همراه با ابعاد علمی و دانش‌بنیانی به منصه ظهور می‌رسد اما در حوزه بازاریابی محصولات کار خاصی انجام نشده است.

حسن‌زاده ادامه داد: در خصوص تقاضای بسیاری برای امهال وام‌ها نیز در تلاش هستیم تا امهال‌های واقعی از جمله امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده صورت گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه با بیان این‌که استان کرمان بهشت معادن است، یادآور شد: یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه، معدن مس در این استان است و تولید کاتد مس در سال گذشته به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده و شرکت مس در آینده قصد دارد این میزان تولید را به یک میلیون تن افزایش دهد.

حسن‌زاده با اشاره به میزان مصرف کم مس در داخل کشور، اظهار کرد: بخش عمده این محصول صادر می‌شود که جا دارد با برنامه‌ریزی‌های رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد؛ صنایع پایین دستی مس هم راه‌اندازی شود تا منافع آن به کل کشور و نیز شرکت مس برسد.

وی ادامه داد: در کرمان یکی از این برنامه‌های صنایع پایین دستی مس، ساخت و تولید طلاجات است که تفاهم‌نامه ای نیز با شرکت مس منعقد شده و تولید نقره و سلنیوم هم در برنامه‌های بعدی صنایع پایین‌دستی است. هر چه از استان کرمان به سمت جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس برویم مصرف طلا افزایش دارد.

حسن زاده هم‌چنین با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه استان کرمان نداشتن مهارت‌هاست، گفت: کمیته مهارت با دبیری دانشکده فنی و حرفه ای در کرمان تشکیل شده و برای مهارت‌افزایی، نیروی ماهر در همه زمینه‌های صنعتی، معدنی و غیره پرورش می‌دهد.

همچنین حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این جلسه خواستار بازگرداندن سپرده‌های بانکی شرکت مس به رفسنجان شد و گفت: با این سپرده‌ها می‌توان امتیازاتی به متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد و متوسط اعطا و تسهیلات اشتغال ارائه کرد.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و حفظ آن از مباحث مهم مسئولین شهرستان است. رفسنجان به جهان‌شهر پسته و مس معروف است و از این نواحی باید به رونق تولید و اقتصاد و البته رفع بیکاری کمک می‌شد.

وی افزود: وجود بیش از ۱۰ هزار نیروی جوان بیکار معضلی است که باید در خصوص ساماندهی این افراد تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار رفسنجان چهار رکن اصلی شامل ایده، سرمایه‌گذار، بازار و ایجاد زیرساخت و صدور مجوزها را از علل اصلی ایجاد اشتغال پایدار دانست و افزود: بزرگترین معدن مس سرچشه رفسنجان در خاورمیانه را داریم و انتظار است شرکت مس با ایجاد صنایع پائین‌دستی به کمک اشتغال رفسنجان بیاید.

رضایی در ادامه عنوان کرد: نگاه را به سمت جذب سرمایه‌گذاران داخل و خارج شهرستان معطوف کردیم تا کارخانه‌های جدید در کشکوئیه و نیز گلخانه ۱۰ هکتاری راه اندازی شود اما در این خصوص بروکراسی‌های اداری و بعضاً موانعی از سوی بعضی دستگاه‌ها ایجاد می‌شود که امکان طول کشیدن اجرای طرح‌ها وجود دارد و یا باعث بی‌انگیزگی در سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی بحث امهال وام های کشاورزی را هم مورد تأکید قرار داد و از مقامات استانی خواستار اجرای هر چه زودتر این موضوع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha