• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040804860
  • خبرنگار : 50039

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد:

تعادل در نیاز آبی محصولات کشاورزی با مصرف بهینه کود

تعادل در نیاز آبی محصولات کشاورزی با مصرف بهینه کود

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه مصرف بهینه کود عاملی برای متعادل شدن نیاز آبی است، گفت: رعایت این اصل علمی افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را به همراه دارد.

سیدصمد ضیائی صبح پنج‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت و مدیریت پایدار خاک که به میزبانی شهرستان گرگان برگزار شد، پرداخت و اظهار کرد: امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که هیچ گریزی از تکنولوژی روز در افزایش تولید محصولات کشاورزی نداریم.

وی با بیان اینکه باید همانند سایر کشورها با شتاب بالا در مسیر مکانیزاسیون صنعت کشاورزی حرکت کنیم ادامه داد: تغذیه گیاهی از مهمترین بخش فرآیند تولید و نهاده‌های آن مهمترین عامل تولید محسوب می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بر حرکت به سمت بهره‌وری نهاده‌ها با علم و آگاهی تاکید کرد و افزود: مصرف متعادل کود شیمیایی به همراه کودهای آلی و بیولوژیک به روش صحیح و مطابق با نیاز خاک یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.

وی حفظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک با مصرف بهینه کود را از اولویت‌های صنعت کشاورزی عنوان کرد و گفت: مصرف بهینه کود عاملی برای متعادل شدن نیاز آبی محصول بوده و تا حدودی در مقابل تنش‌های کم آبی مقاومت ایجاد می‌کند که می‌تواند علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، در انسان و دیگر موجودات زنده و محیط‌زیست سلامتی ایجاد کند.

ضیایی با تاکید بر اینکه امکان بهره برداری از خاک برای سالیان متمادی با مصرف بهینه از این نهاده امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: "پروفسور ملبوبی" عضو هیئت علمی و معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و "دکتر علمائی" عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیحاتی را با محوریت موضوع کارگاه ارائه و در یک پنل تخصصی به سؤالات حاضرین پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی حفاظت و مدیریت پایدار خاک با هدف آشنایی با محوریت تحقق امنیت غذایی، حفاظت محیط‌زیست و مدیریت بحران آب با هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و همکاری شرکت زیست فناوری سبز با حضور کارشناسان تولیدات گیاهی‌، ساجدی و جهش دیم‌زارها شهرستان‌های استان گلستان، کارگزاران بخش خصوصی کود، کشاورزان پیشرو در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha