• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402040804873
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد

افزایش رویش‌های مردمی؛ ثمره پیروی مردم از امامین انقلاب

افزایش رویش‌های مردمی؛ ثمره پیروی مردم از امامین انقلاب

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در طول تاریخ، هرجا که مردم از ولی خدا پیروی کردند، موفق بودند و نمونه بارز این پیروی در نظام جمهوری اسلامی است چراکه مردم عزیز ایران نیز از امامین انقلاب پیروی کردند و هر روز شاهد رویش‌های مردمی هستیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) رشت، ضمن تبریک عید قربان به همه مسلمانان اظهار کرد: جریان حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) برای همه نسل‌ها در همه دوران‌ها چند درس دارد و درس نخست، بندگی خداست.

وی تسلیم بودن را فوق بندگی دانست و افزود: حضرت ابراهیم(ع) هیچ وقت درباره آنچه که در خواب دیده بود، به خدا اعتراض نکرد و خداوند نیز در قرآن کریم از آن حضرت به دلیل عبودیت و تسلیم بودن وی، با عظمت یاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) هر دو تسلیم اوامر خداوند بودند تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) هم تسلیم ولی خدا بود و به پدرش فرمود «آنچه که ماموری، انجام بده» و این نشان از ولایت‌پذیری حضرت اسماعیل(ع) دارد.

امام جمعه رشت بندگی را نشانه آزادگی، حریت، کرامت و انسانیت دانست و متذکر شد: خروج از بندگی با ویرانگری همراه است و لذا هرجا که در طول تاریخ، مردم از ولی خدا پیروی کردند، موفق بودند و نمونه بارز این پیروی در نظام جمهوری اسلامی است؛ چراکه مردم عزیز ایران نیز از امامین انقلاب پیروی کردند و هر روز شاهد رویش‌های مردمی هستیم.

وی ادامه داد: خداوند پس از ۴۴ سال، خانه عنکبوتی منافقان را تبدیل به ویرانه کرد و گروهک‌هایی همچون کومله، دموکرات و پژاک که از سلطنت‌طلبان و ساواک و... دور هم جمع شده بودند مانند گرگ به جان هم افتاده‌اند و روز به روز در حال مضمحل شدن هستند؛ آن‌ها که هنوز از این گروهک‌ها حمایت می‌کنند دست از حمایت‌شان بردارند زیرا روسیاه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha