• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402040804934
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

عید قربان نماد بریدن از علائق و تعلقات دنیوی و رسیدن به حقانیت الهی است

عید قربان نماد بریدن از علائق و تعلقات دنیوی و رسیدن به حقانیت الهی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در اسلام سه عید داریم که عید قربان، فطر و غدیر است و در عید قربان با بریدن از علائق و تعلقات دنیوی به حقانیت الهی می پیوندیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۸ تیر در خطبه‌های نماز عید قربان در شهیدگاه اردبیل بیان کرد: در اسلام سه عید داریم که عید قربان، فطر و غدیر است و عید قربان و فطر یک سفر معنوی هستند.

وی افزود: و عید غدیر که عید اکبر است برای این است که دو عید دیگر تحریف نشود و از بین نروند.

عاملی گفت: نقطه مشترک عید فطر و قربان احسان است و در عید فطر با پرداخت زکات فطریه و در عید قربان با ذبح قربانی و توزیع آن در بین مساکین زمینه قرب به خداوند فراهم می‌آید و شایسته است در عید غدیر نیز سفره‌های احسان باز شود.

امام جمعه اردبیل ضمن اشاره به اینکه از دوران حضرت آدم تاکنون انسان‌ها در برابر عظمت خداوند قربانی آوردند اظهار کرد: این اعیاد جنبه های تربیتی، معنوی، اقتصادی و سیاسی دارند و صرفاً عبادی نیستند.

عاملی تصریح کرد: قهرمان توحید در روز عید اضحی با ذبح تعلقات دنیوی نمایشی از اصالت انسان‌ها را نشان داد تا همه بدانند که بشر با پرهیز از تعلقات دنیوی می‌تواند به مقام قرب الهی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: حضرت ابراهیم با قربانی فرزند خود از تمام تعلقات برید و ما نیز باید طریق قهرمان توحید را در بریدن و ذبح تعلقات دنیوی الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه اردبیل حقیقت عید را حقیقت هدایت امام و رهبری صالح جامعه عنوان کرد و گفت: اگر ابراهیم یک تنه در برابر نمرود نمی‌ایستاد امروز داستان ابراهیم به قهرمان توحید تبدیل نمی‌شد و خداوند متعال حضرت ابراهیم را در هر زمینه ای برای ما الگو قرار داده است.

عاملی گفت: صاحب و میزبان عید خداوند است و شایسته است در عید سفره ها را پهن کنیم و این اعیاد بهترین زمان استجابت دعاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha