• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402040905205
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

رفت‌ وآمد فعالان بخش خصوصی زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی با روسیه است

رفت‌ وآمد فعالان بخش خصوصی زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی با روسیه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر استمرار سفرهای دو سویه برای ارتقای روابط اقتصادی با روسیه تاکید کرد و گفت: این توانمندی‌ها بالقوه بوده و برای اینکه به مرحله عمل برسد، این سفرها و رفت و آمدهای دو سویه باید اتفاق بیفتد چرا که رفت‌ و آمد فعالان بخش خصوصی زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی با روسیه است.

عابدین خرّم در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و روسیه در مسکو گفت: ایران و روسیه با توجه به همکاری‌های فی ما بین، دو کشور مهم در منطقه به شمار می‌روند و هدف از این سفر که با حضور بازرگانان و فعالان بخش خصوصی انجام شده، آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود است.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی و بازرگانان آذربایجان شرقی از یک سابقه تجارتی بیش از یکصد ساله برخوردار هستند و این سفر و سفر متقابلی که هیئت روسی خواهد داشت می‌تواند به فرصتی تبدیل شود تا با شناخت از ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی تمام امورات در حوزه تجارت و بازرگانی را به سهولت انجام دهیم. 

وی از اراده مسئولین بر پیشبرد روابط خبر داد و تاکید کرد: اراده مسئولین دولتی و بخش خصوصی این گونه خواهد بود که این ارتباط و این روابط از وضع موجود به مراتب ارتقا پیدا کرده و صاحبان صنایع در بخش‌های مختلف بتوانند با همدیگر به توافقات خوبی برسند.

به گزارش ایسنا، خرّم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی می‌باشد اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی در ایران است به‌طوریکه با تولیدات در بخش‌های مختلف صنایع غذایی، توریسم و گردشگری، تولیدات و ذخایر معدن و کفش و چرم، رتبه اول ایران را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق صنعت و تجارت مسکو نیز در این نشست گفت: با توجه به کمک‌های ارائه شده به بخش خصوصی و تولیدکنندگان و خدماتی که به آنها ارائه شده، خوشبختانه امروز در جایگاهی قرار دارد که غیر قابل مقایسه با سال‌های اولیه است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست با ایران و ایرانی‌ها آشنایی دارم اظهار کرد: در طی ۲۰ سالی که عضو پارلمان شهر مسکو بودم، با هیئتی به ایران سفر کرده و بعدا نیز در مسکو میزبان هیئتی از کشور ایران بودیم.

وی افزود: همکاری‌های زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد بطوریکه در همایش اقتصادی سن پترزبورگ شرکت داشتیم و این علاقه مندی که در شما به وجود آمده و به مسکو سفر کرده‌اید، قابل تقدیر است.

وی در خصوص جایگاه اتاق صنعت و تجارت مسکو اظهار کرد: اتاق صنعت و تجارت شهر مسکو زیر نظر اتاق صنعت و تجارت روسیه فعالیت می‌کند و ما در واقع عضوی از اتاق صنعت و تجارت جهانی می‌باشیم.

رئیس اتاق صنعت و تجارت مسکو تاکید کرد: گزارش این جلسه را به اتاق صنعت و تجارت روسیه اعلام خواهیم کرد و اگر پیشنهادی از طرف هیئت ایرانی وجود دارد پذیرای آنها خواهیم بود تا آنها را به اتاق صنعت و تجارت روسیه منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی افزود: کمیسیون ایران در مسکو برای ادامه کمک به فعالیت تولیدکنندگان بین ایران و روسیه فعالیت می‌کند، این کمیسیون به تولیدکنندگان ایرانی در بازار روسیه و همچنین تولیدکنندگان روسی در بازار ایران کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha