• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041005501
  • خبرنگار : 50177

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

دین کامل در گروی معرفی امام علی (ع) به عنوان ولی خدا و پذیرش ولایت این امام همام و فرزندانش است

دین کامل در گروی معرفی امام علی (ع) به عنوان ولی خدا و پذیرش ولایت این امام همام و فرزندانش است

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اکمال، اتمام، رضایت خداوند و دین کامل در گرو معرفی امام علی (ع) به عنوان ولی خدا در زمین و پذیرش ولایت این امام همام و فرزندانش است.

حجت‌الاسلام حسین فلاحی اصل در گفت‌وگو با ایسنا و تبریک فرا رسیدن  عید غدیر خم که به عید ولایت معروف است، اظهار کرد: واقعه غدیر در آخرین حج نبی مکرم اسلام (ص) اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: رخ دادن واقعه غدیر خم از متواترات و یقینیات شیعه و سنت است و تنها در تفسیر آن دوگانگی و اختلاف بین شیعه و سنی وجود دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه فضای جامعه آن روز به خاطر وجود عظیم‌الشان امام علی (ع) حساس بود چرا که مولای متقیان در جنگ بدر به تنهایی از ۷۲ نفر ۳۶ نفر را به خاک ذلت انداخته و به درک فرستاده بود، اضافه کرد: با این اوصاف جامعه و نظام قبیلگی عرب آن روزگار با امام علی (ع) دشمنی داشتند.

فلاحی اصل با تاکید براینکه واقعه غدیرخم یکی از رویدادهای بزرگ دین مبین اسلام است که در پی آن و براساس آیات قرآن کریم، دین اسلام کامل و نعمت خداوند بر مردم تمام شد، افزود: از سوی خداوند به پیامبر تاکید می‌شود که باید در غدیر خم امام علی (ع) را به عنوان ولی مومنین پس از خود معرفی کنید و اکمال، اتمام، رضایت خداوند و دین کامل در گرو معرفی امام علی (ع) به عنوان ولی خدا در زمین و پذیرش ولایت این امام همام و فرزندانش است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) موجب رضایت خداوند از دین اسلام شد، افزود: خداوند در خصوص هیچ مطلبی با پیامبر (ص) این گونه صحبت نکرده است که اگر انجام ندهی، تمام رسالت الهی تو ابتر و باطل می شود و این اهمیت موضوع غدیر را یادآور می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت به معنای محبت و سرپرستی است، بیان کرد: ولایت یک حکومت دینی باید دو طرفه باشد و محبت و انس مردم را به دنبال داشته باشد و ولی و سرپرست نیز در کنار این محبت، مردم را به راه درست و مصلحت رهنمون کند.

وی ادامه داد: باید حاکمیت دینی به گونه‌ای باشد که در دل و قلب مردم بروز و ظهور پیدا کند و چنانچه حکومت دینی در قلب مردم نباشد و مورد محبت ومودت و شیفتگی آنان نباشد حکومت دینی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha