• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041106569
  • خبرنگار : 50081

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مطرح کرد

گستردگی عرصه زبان‌های بین‌المللی در سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

گستردگی عرصه زبان‌های بین‌المللی در سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در جشنواره سال جاری و در بخش بین‌الملل محدودیت زبانی شرکت‌کنندگان نقاط  مختلف جهان برداشته شده و افراد با هر زبانی که تولید محصول داشته‌اند، می‌توانند آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وحدت عماد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، اظهار کرد: هدف از برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پس از برگزاری ۲ دوره موفقیت‌آمیز ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ‌ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی نیز است.

وی با بیان اینکه بخش‌ها و قالب‌های مختلفی هم در این جشنواره طراحی و برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: محورهای موضوعی جشنواره شامل سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا و جهاد تبیین است.

عماد اضافه کرد: همچنین رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی، رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مقاله، رساله و پایان‌نامه و پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی از جمله بخش‌های مختلف جشنواره به شمار می‌رود.

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در خصوص تفاوت‌هایی که به صورت خاص نسبت به سال گذشته در این جشنواره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخش ویژه‌ای برای مشارکت عموم مردم در این جشنواره تحت عنوان «پویش‌های امام رضایی مردمی» تعبیه شده است. کلیه آثاری که در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های «چهارشنبه‌های امام رضایی»، «امام رضایی‌ها» و مسائلی که مرتبط با امام هشتم(ع) است، در مسابقه‌ شرکت داده می‌شوند و به بهترین آثار جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در جشنواره سال جاری و در بخش بین‌الملل نیز محدودیت زبانی شرکت‌کننده‌های نقاط  مختلف جهان برداشته شده است و با هر زبانی که تولید محصول داشتند، می‌توانند آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عماد خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار جشنواره تا ۳۱ خردادماه بوده اما به دلیل استقبال و درخواست‌های مکرر بر آن شدیم مهلت ارسال آثار را تا ۳۱ تیرماه سال جاری تمدید کنیم. پس از این مهلت، آثار وارد چرخه داوری می‌شوند و پس از شناسایی آثار برتر در مهرماه سال جاری شاهد برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) خواهیم بود.

ارسال حدود ۳ هزار اثر به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تا امروز

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: تاکنون حدود ۳۰۰۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) رسیده است. همچنین از کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و عراق نیز ارسال آثاری را داشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha