• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402041106845

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم موضوع ویژه جشنواره هنر آسمان بود

یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم موضوع ویژه جشنواره هنر آسمان بود

ایسنا/قم معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم و نکوداشت مقام مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی موضوع ویژه جشنواره بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز ۱۱ تیرماه در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره هنر آسمانی، اظهار کرد: فراخوان آثار این دوره از جشنواره در آذرماه سال گذشته آغاز شد و پس از ارزیابی و داوری آثار، امروز اختتامیه جشنواره را برگزار می کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: در جشنواره نهم، تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی، مسجد انقلابی و مسجد تراز اسلامی از موضوعات این جشنواره بوده و یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم و نکوداشت مقام مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی موضوع ویژه جشنواره بوده است.

ملانوری با بیان اینکه ۱۶۷۷ اثر در سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: در موضوع تبیین دستاوردهای نظام اسلامی ۴۵۵ اثر، عفاف و حجاب ۵۲۱ اثر، مسجد طراز اسلامی ۱۵۳ اثر، حکومت اسلامی و ولایت فقیه ۹۴ اثر، آسیب های اجتماعی ۱۹۲ اثر و در موضوع یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم ۳۶۲ اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی تصریح کرد: در بخش شعر (کلاسیک و نو) ۲۲۷ نفر با مجموعا ۵۶۶ اثر و در بخش داستان (داستان کوتاه، رمان و داستان بلند، زندگینامه، روایت، گزارش، خاطره و سفرنامه) ۲۸۲ نفر شرکت کردند و مجموعا ۸۱۶ اثر به دبیرخانه رسید؛ همچنین در بخش پژوهش هنر(مقاله، پایان نامه و کتاب) ۱۰۰ نفر شرکت کردند و مجموعا ۲۹۵ اثر به دبیرخانه رسید.

ملانوری یادآور شد: در این دوره نسبت به دوره مشابه خود یعنی دوره هفتم که سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر موضوع آن بود ۳۷ درصد رشد آثار داشتیم؛ کیفیت آثار در این دوره بالاتر بوده است و سال به سال کیفیت آثار ارسالی بهتر می شود.

وی از راه اندازی بخش بین الملل جشنواره هنر آسمانی خبر داد و افزود: در این دوره، طلاب و روحانیون غیرایرانی که در نمایندگی های داخل کشور جامعه المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند، آثار هنری خود را به دبیرخانه اختصاصی که در جامعه المصطفی تاسیس شده ارسال کردند و از سال آینده از طلاب غیر ایرانی در جهان که نمایندگی های المصطفی در آن کشورها فعال هستند دریافت آثار خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha