• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041206885
  • خبرنگار : 50469

تبدیل وضعیت ۴۵۰۰نفر از ایثارگران شاغل در استان ایلام

تبدیل وضعیت ۴۵۰۰نفر از ایثارگران شاغل در  استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از تبدیل وضعیت ۴۵۰۰نفر از ایثارگران در دستگاههای اجرایی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، "جمال اسدی" در نشست خبری اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند امید آفرین باشند یا عکس این موضوع عمل کنند. خبرنگاران اقدامات را روح می‌بخشند. امید است قلم زدن خبرنگاران در جهت اقدامات نظام باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این نشست برای هم‌اندیشی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت است. ما به تفکر و قلم اصحاب رسانه نیاز داریم.

اسدی به رشادت‌های سرداران، دلاوران و پهلوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: این افراد تاریخ کشورمان هستند و باید آن‌ها را به نسل آینده معرفی کنیم. 

وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین واقعیت‌ها در نظر گرفته شود. جوانان باید با تاریخ این سرزمین آشنا شوند.

  اسدی بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی خواند و گفت: وظیفه اصلی بنیاد، کار فرهنگی است که اقداماتی مانند، معیشت، مسکن، مددکاری و... انجام می‌دهد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه اگر خدمتی ارائه می‌شود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: کارهای موثری در بنیاد شهید شکل گرفته است. یکی از کارهای اصلی بنیاد طرح دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و... است. مقام معظم رهبری فرمایش کرده‌اند که مسولان موظف‌اند جهت سپاسگزاری به خدمت خانواده شهدا بروند. از این طرح با نام سپاس یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ثبت رسیده است، تصریح کرد: ایلام در این خصوص، رتبه‌ی چهارم کشور را کسب کرده است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در سال گذشته برای اولین بار تجلیل از همسران جانباز ۷۰ درصد صورت گرفت. این یک کار فرهنگی بود. فعالیت دیگر در خصوص مسکن ایثارگران و شهدا بود که در این خصوص وام‌هایی به این افراد تعلق گرفت.

اسدی در خصوص اشتغال و تبدیل وضعیت افراد نیز گفت: طبق قانون ۴۵۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند. در این مورد یکی از استان‌های پیشرو در سطح کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون به ۳۵۰ نفر وام اشتغال پرداخت شده است، تصریح کرد: ۱۵ درصد جمعیت فعلی استان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان هستند. اگر به موارد گفته شده ایثارگران را اضافه کنیم این عدد به حدود ۳۵ درصد خواهد رسید. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکید کرد: با تصویب برنامه ششم و حمایت نمایندگان مجلس، به ۳۱۰۰ نفر درصد جانبازی تعلق گرفته است. در این خصوص در بین استان‌های کشور، سرآمد هستیم. بیشترین زحمت را برای این موضوع سپاه تقبل کرد.

اسدی تصریح کرد: بازسازی ۳۰۳ تابلو در حوزه تبلیغات، روایت‌گری و انتقال فرهنگ به نسل جوان و آموزش ۲۴ راوی، برگزاری کلاس‌های قرآنی برای ۳۱۸ نفر و ساخت فیلم در سال جاری از کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام است.

وی در پایان گفت: بنیاد شهید هیچ نقشی در خصوص تعلق درصد جانبازی ندارد. این یک کار تخصصی است که کمیسیون پزشکی آن را تعیین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha